• silvertroll

    Utebliven mens trots ägglossning?

    Hej!

    Jag och min sambo har försökt att få barn i snart 1,5 år. I april i år plussade jag, men det slutade tyvärr med ett MF i v 6. Eftersom vi försöker bli gravida har jag full koll på ägglossning och mens, kollar varje månad med ägglossningstest och loggar mina symptom och blödningsdagar. Både mensen och ägglossningen har hittills alltid varit regelbundna och fungerat som en klocka. Förutom den här månaden. Jag har alltid fått min mens 15 dagar efter jag fått positivt utslag på ägglossningsstickan, men nu har det gått flera dagar längre. Jag trodde såklart att jag var gravid och har gjort två gravtester, men de är negativa. Dagarna innan jag skulle haft mens hade jag molvärk/mensvärk och värk i ryggen och på vänster sida magen till och från, men nu är alla symptom borta.

    När jag blev gravid i april plussade jag på BIM +2, så hade jag varit gravid nu också borde jag ha plussat. Vad har hänt? Jag hade ju positivt ägglossningstest och kände av ägglossningsvärk i magen, så ÄL måste ju ha skett? Jag har haft ganska små mensblödningar länge, men vad jag har förstått är det inget onormalt eller farligt. Frustrerande, då jag ju vill att kroppen ska vara igång så jag kan fortsätta försöken att få barn. Nu går jag ju bara och väntar i ett vakuum.

  • Svar på tråden Utebliven mens trots ägglossning?
Svar på tråden Utebliven mens trots ägglossning?