• Nenne2

Någon mer som haft vinterkräksjukan och är gravid?

Jag åkte på vinterkräksjukan i onsdagskväll och har legat däckad sedan dess i kraftiga kräkningar och diareer. Trodde på allvar att jag skulle dö. Är gravid i v 33 så jag oroade mig en del för hur bebisen mår eftersom jag inte får i mig ngn mat, men min bm säger att så länge jag dricker är det ingen fara. Hur har ni andra klarat det?

• Svar på tråden Någon mer som haft vinterkräksjukan och är gravid?
  • miafelix

har vart magsjuk 2 gånger dena grav och det har gott bra..tar bara lite längre tid att koma tillbaks till sit räta jag...

Snart kommer nästa lill kille till familjen Bf 13/4-06
  • MammaFia

Japp, har oxå varit magsjuk 2 gånger under vintern.
    Det är ingen fara med bebisen. Den tar vad den behöver i första hand. Se till att du får i dig vätska bara.

Krya på dig!

• Lotten

var magsjuk för mindre än vecka sen, e i v.39 och det var inga problem. Fick i mig nyponsoppa och dricka så gick allt bra. Det höll i sig några dagar men visst det e inte kul. Men det e ingen fara så länge man får i sig vätska så att man inte torkar ut

• Idannika

Jag hade magsjuka två gånger på en månad (är i v.35) och hittills har jag överlevt och bebisen också! Men som sagt bara man får i sig vätska ska det inte vara nån fara!

• Bella B
    Jag hade eländet för 2 veckor sedan Fy farao säger jag bara! Hade riktigt kraftiga kaskadkräkningar som drog igång kraftiga förvärkar. Var tvungen att sätta mig i duschen och spola hett vatten på magen för att det skulle lugna ner sig lite. Inge skönt... Tog många dagar innan jag återhämtade mig, men som sagt bara man får i sig vätska så är det ingen fara...
    Bella B v.32
Svar på tråden Någon mer som haft vinterkräksjukan och är gravid?