• Anonym (hulda­)
    Äldre 25 Aug 08:26
    1742 visningar
    1 svar
    1
    1742

    ansöka graviditetspenning

    Hej!

    Jag ska fylla i inkomstuppgifter om graviditetspenning och funderar på hur jag ska skriva. Har sen tidigare gått ner i tid till 80% och skyddat mitt 100% sgi med föräldrardagar. När jag nu fyller iblanketten ska jag väl ange att jag jobbar deltid 80%? Men på inkomst måste det väl bli så att jag skriver i min 100% baserade sgi? Eftersom jag har skyddat den? Och hur blir det sen om jag blir beviljad måste jag fortsätta ta föräldrardagar då? Kommer ansöka om hel graviditetspenning.

    Och blir det samma inkomst när jag fyller i anmälan/ansökan om föräldrarpenning?

    Tack på förhand!

  • Svar på tråden ansöka graviditetspenning
  • Äldre 25 Aug 15:05
    #1

    Hej!


     


    Man ska uppge den faktiska inkomsten när man arbetar deltid och i vilken procent man arbetar på. Har man fått löneförhöjning på sin heltid får man även meddela det.


    När man arbetar deltid och har en sänkt arbetsinkomst tittar vi på om man täcker upp med föräldrapenning för sin arbetsminskning eller inte.


    Under tid man har hel graviditetspenning behöver man inte ta ut någon föräldrapenning.


     


    Ja, det blir samma inkomstuppgifter på 80 % man tar upp när man ansöker om föräldrapenning.


     


    Hälsningar Asta, handläggare

Svar på tråden ansöka graviditetspenning