När börja gå till Öppna förskolan??
Hur gamla var era barn när ni började gå till öppna förskolan och gå på andra aktiviteter?
Hur gamla var era barn när ni började gå till öppna förskolan och gå på andra aktiviteter?
FÖRSKOLAN ÄR JU FRÅN 1 ÅR OC H BABY CAFE FRÅN 0 TILL 1.....
Hos oss är det många föräldrar med 6-månaders och uppåt som går till öppna förskolan. Det är ju ett sätt för de vuxna att träffas också även om barnen mest leker själva.
Här hos oss kan du gå till öppna förskolan med liten från de är riktigt små om man vill. Jag började gå med alicia när hon var kring 5 månader.
Å vi riktigt små rackare hos oss..härligt!!
Jag var på öppna förskolan första gången när lillan var 2.5 månad, mest för att jag skulle få träffa lite folk. Yngsta bebisen där var 1 vecka.
Jag var nog het på gröten där och började gå när Ida var 7 veckor...gick tillsammans med ett par andra annars hade jag nog kännt mig lite dum...
How ever så var det ju mest för min egens skull och inte för dotterns då men nu märker jag ju hur kul hon tycker det är!
Rätta mig gärna om jag har fel nu, men det är väl lite skillnad på förskola & öppna förskolan ?
Förskola=dagis
Här kan man gå till Öppna förskolan direkt när man kommit från BB om man vill. Så tidigt är det ju mest för mammans/pappans skull, att få träffa andra vuxna att umgås med om dagarna.
Sen när barnen är runt 9 månader (kanske? så länge sen jag hade en så liten en) så börjar de också uppskatta det på ett annat sätt.
pratade med bvc om det där, när man kan gå till öppna förskolan, hon sa att man skulle vänta tills de är tre månader pga av smittorisker. Öppna förskolan är ju en riktig smittohärva, så är man rädd för att barns ska bli sjuk ska man nog inte gå dit alls.
Jag började gå när hon var tre månader.
Bör tilläggas att alla öppna förskolor ej har babycafé utan alla åldrar är väkomna jämt.