• Anonym (Fötter)

Vad är det här? (Äckliga bilder)

Hej! För länge sen fick jag såhär, hade såna här grejer på fötterna i säkert 10 år sen försvann det. Av sig självt. Inte av att jag behandlade mot svamp 100 gånger. Nu har de kommit tillbaka. Inte på samma ställe och bara på en fot. VAD ÄR DET? Om det inte är svamp, vad är det då? Det kliar inte och gör inte ont. Det känns inte någonting. Det bara är där och är FULT.

• Svar på tråden Vad är det här? (Äckliga bilder)
  • Anonym (Fia)

Det är väl vårtor?

• Fia 28

Helt klart vårtor. Börja behandla så fort som möjligt då det är lättare att få bort dem medans de är små.

• Anonym (Vårtor)

Japp det är helt vanliga vårtor.

• Anonym (Fötter)

Tack så mycket!!!

Jag som behandlat mot svamp i alla dom där åren. Så onödigt. TACK! Då bär det av till Apoteket för att köpa vårtmedel!

• Anonym (U)

Står inte vårtor upp? Jag skulle säga liktorn men att flera dyker upp samtidigt är skumt.

• Anonym (E)

Det är vårtor, badda dom med ättika så försvinner dom.

• sextiotalist
    Anonym (U) skrev 2015-08-26 15:33:06 följande:

Står inte vårtor upp? Jag skulle säga liktorn men att flera dyker upp samtidigt är skumt.

Nej, de behöver de inte, de kan vara platta, speciellt om vårtorna hamnar under fötterna
  • Ambulansliv

Gör fotbad med grönsåpa och fila fila fila på vårtorna. Då irritera man dom och dom läker av sig själva. 

• Ganyca
    Anonym (U) skrev 2015-08-26 15:33:06 följande:

Står inte vårtor upp? Jag skulle säga liktorn men att flera dyker upp samtidigt är skumt

Aldrig sett vårtor på fötterna som står upp :) Snarare växer de typ innåt/neråt.

TS Håll inte på med några huskurer som vissa föreslår utan bums iväg till apoteket.

• Ambulansliv
    Ganyca skrev 2015-08-26 16:00:36 följande:

Aldrig sett vårtor på fötterna som står upp :) Snarare växer de typ innåt/neråt.

TS Håll inte på med några huskurer som vissa föreslår utan bums iväg till apoteket.

Huskurer fungera faktiskt!!!! Bättre än att häva på dyra kemikalier som inte säkert har nån effekt!
  • Anonym (Vårta)

Menar du på allvar att du inte känner igen fotvårtor?

• Klamparen

Jag hade en envis fortvårta som satt riltigt illa till. På trampytan framme på foten, direkt ovanför skelettbenet. Gjorde ont som fan! Kunde inte belasta foten. Provade att pensla, plåster, frysning och alla huskurer. Det enda som hjäkpte mig medlet Vårtfri, finns på apoteket. Det verksamma medlet är myrsyra. Jag valde att behandla hos proffesionell fotvård som kunde "skära" lite i den också. Det tog ca 5 veckor/behandlingar att bli helt smärtfri. Höll på atr bli galen på den fortvårtan...

Vårtan orsakas av virus och det kan ta flera år för dem att försvinna. Mitt tips är att behandla med vårtfri och blir du tokig på dem, gå till fotvården. Min ffotvårdare sa att det gäller att ta bort blodtillförselntill vårtan, då "dör" den. Myrsyra och proffsigt skärande i ytliga kapillärer gör grejen. Jag tröttnade dock på att själv karva i fanskapet.

Det enda jag ångrar är att jag inte gick till fotvårdeb tidigare än jag gjorde och gick och led i flera månader med verkningslös egenbehandling.

Svar på tråden Vad är det här? (Äckliga bilder)