• dendärdamen

Hur ser era vardagsrum ut?

Jag hade tänkt att göra om i vardagsrummet men det är svårt. Vad ska man t.ex. ha över tv så att det inte blir så tomt?

Ni får gärna komma med tips och idéer!

Ni får också gärna fota eran tv-vägg för inspiration :)

• Svar på tråden Hur ser era vardagsrum ut?
  • siamgaro

Lite mörk bild kanske, men helt nyrenoverat, enbart betsade lister som ska upp nu och lite utbyte utav mindre inredning. Sambon har dille på mörkt och rött, men stil tycker jag att han har!

• sextiotalist

Vårt är litet med har två avdelningar, en avdelning där soffan och TV´n är, i den andra delen finns det lite arvegods och en bokhylla.
    Vi är rätt trångbodda, vi har flyttat från 130 kvadratmeter till 80 och då blir det lite trångt.
    Nej, inget vi tänker sälja, för det är arvegods och sambons intresse som tar störst plats

• dendärdamen

Jättefint :) och vad roligt med svar. Jag tycker det är så svårt att inreda snyggt. Jag gillar att inreda men kan det inte så bra :p

Har svårast för vad som ska på väggen över tv.n och soffan :/

• blomman 2
    dendärdamen skrev 2015-08-27 09:53:52 följande:

Jag hade tänkt att göra om i vardagsrummet men det är svårt. Vad ska man t.ex. ha över tv så att det inte blir så tomt?

Ni får gärna komma med tips och idéer!

Ni får också gärna fota eran tv-vägg för inspiration :)

Har ingen bild,men vi har ett rätt litet men mysigt vardagsrum. Det har ljust grå tapeter med små vita blommor och grå detaljer,låter mycket kanske men det uppfattas ändå diskret. Två vita soffor,en trea och en tvåa,fint grå lurvig matta från Mio. Stort vitt fyrkantigt bord,vit tv bänk med en lång hylla ovanför med lite ömtåliga ljusstakar foton lampa och lite inredningsdetaljer/föremål jag bytet efter färg och årstid. Vita gardiner med ljusinsläpp. Tavlor och mysig slingrig lampa bakom soffan. Ett vitt gammalt skåp som är vitmålad och en vit skänk. Samt en modern gungstol med vita dynor. Det är blandat med modernt och gammalt för att bilda en personlighet och egen stil. Lätt att " göra om" med nya kuddar gardiner mm. Nu har jag marina/blå inslag i kuddar och lite annat,ska satsa på lite kuddar med struktur och kraftigare material så att det blir lite "tyngre" känsla nu till hösten vintern. Förra året gick detaljerna i brunt,varm och snyggt det med! Ja,så har vi det!
  • Tilja
    dendärdamen skrev 2015-08-27 10:45:59 följande:

Jättefint :) och vad roligt med svar. Jag tycker det är så svårt att inreda snyggt. Jag gillar att inreda men kan det inte så bra :p

Har svårast för vad som ska på väggen över tv.n och soffan :/

Kanske en tavla? Kan du inte lägga upp en bild på hur det ser ut nu så blir det lättare att komma med förslag?
  • SupersurasunkSara

Foto från förra julen. Rätt vanligt trist Inga ovationer direkt. Letar nu efter mindre fåtöljer, har bara en av de på bilden kvar men ska sälja den och som sagt skaffa mindre, det är ganska trångt som det är nu.

• SupersurasunkSara

Glömde tv.väggen haha, jag har bara gammal bild, från innan vi målade om.

Har dessa ljusstakar ovanför, men är inte helt nöjd.

• Emmissara

Kolla gärna in min blogg för bilder på vardagsrum. Kommer under morgondagen lägga upp bilder på hur vår tv-vägg ser ut. 

jag älskar att ha det ljust och öppet och det syns i mina bilder på mitt vardagsrum. 

nouw.com/fruliljegren

Svar på tråden Hur ser era vardagsrum ut?