• Anonym (Intelligens)

Hatar alla med låg intelligens

Hatar alla med låg intelligens, dom brister oftast i empati, kan inte prata som vanligt folk, irriterande att höra dom prata, deras skämt är oftast så osmakliga, dom blir lätt avundsjuka om man har kommit längre än dom i livet, dom kan nästan ingenting.

Finns det fler som hatar folk med låg intelligens? (Jag själv tror inte jag är smartaste i världen, men däremot smartare än många andra).

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-08-27 13:59
    Och om dom tror dom har rätt om något så tror dom att dom är smartast i världen.

• Svar på tråden Hatar alla med låg intelligens
  • Fia 28

Detdär stämmer tyvärr inte bara in på folk med låg intelligens. Har en bekant som är doktor som är otroligt irriterande, empatilös och allmänt hemsk. 

• Anonym (Empatilös)
    Anonym (Intelligens) skrev 2015-08-27 13:57:41 följande:

Hatar alla med låg intelligens, dom brister oftast i empati, kan inte prata som vanligt folk, irriterande att höra dom prata, deras skämt är oftast så osmakliga, dom blir lätt avundsjuka om man har kommit längre än dom i livet, dom kan nästan ingenting.

Finns det fler som hatar folk med låg intelligens? (Jag själv tror inte jag är smartaste i världen, men däremot smartare än många andra).

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-08-27 13:59

Och om dom tror dom har rätt om något så tror dom att dom är smartast i världen.

Du måste nog hata dig själv , inskränktare och mer empatilösa resonemang har jag sällan hört.
  • Anonym (urk)

Jag hatar inte alla med låg IQ. Hatar inte såna som du heller. Men jag ser ner på människor som ser sig själv som bäst och världens centrum. Skulle jag sitta bredvid dig vid en middag skulle jag troligen le och försöka kallprata om vädret och sedan flytta på mig så snart det var möjligt utan att vara ohövlig. Urk.
    / Teknologie doktor samt medlem i FUB, Föreningen för Utvecklingsstörda Barn, Ungdomar och Vuxna.

• sextiotalist

Det är få människor som är värda ens hat och om jag någon gång skulle hata någon så är det nog en som hade gjort mig väldigt illa.

Jag skulle nog säga att du beskrev dig själv som en som du skulle hata.

Instämmer med urk, jag hade nog kallpratat och sedan uppsökt betydligt mer empatiska personer, som inte bara var intelligenta, utan även intellektuella, empatiska och en mer generös inställning till människor och livet

/Civilingenjör och dotterdotter till en teknologie doktor

• Mascaraklumpar

Nej, det är väldigt få personer här i världen som jag faktiskt hatar. Lågbegåvade människor ogillar jag inte ens, de är ofta faktiskt rätt trevliga att ha att göra med tycker jag.

För övrigt är min erfarenhet att människor som påstår sig vara "smartare än många andra" oftare ligger under snittet än över.

• Tecum

Jag hatar dem som ser sig som bättre och märkvärdigare än andra.

• Dixie
    Anonym (Intelligens) skrev 2015-08-27 13:57:41 följande:

på vilket sätt visar du empati? detta inlägget talar ju tvärtom..........

jag ser inte intelligens och hur långt man kommit i livet som samma sak - men av nyfiken het, hur långt har du kommit? 
  • Yellow Cross

Lågintelligenta brukar också vara mindre ödmjuka och ser i högre utsträckning ner på människor som de anser är mindre begåvade än dem.

Att skriva "dom" då man saknar den mentala kapaciteten för att använda sig utav "de" respektive "dem" brukar inte heller vara ett tecken på hög intelligens.

• Anonym (Fröken)
    Yellow Cross skrev 2015-08-27 15:19:05 följande:

Lågintelligenta brukar också vara mindre ödmjuka och ser i högre utsträckning ner på människor som de anser är mindre begåvade än dem.

Att skriva "dom" då man saknar den mentala kapaciteten för att använda sig utav "de" respektive "dem" brukar inte heller vara ett tecken på hög intelligens.

Sättet att skriva, alla kommatecken plus att inleda en mening med "och" vittnar och en något lägre IQ.
    Här pratar vi om att kasta sten i glashus. 
  • Anonym (Hatar?)

Låg eller Hög intelligens kvittar. Det är personens personlighet, inställning och ställningstagande som avgör vad jag anser om denne. Men hatar är ett väldigt starkt ord, och jag tror inte det finns nästan någon jag hatar. Avskyr däremot finns det några få.

• Anonym (Fröken)
    Anonym (Hatar?) skrev 2015-08-27 15:33:26 följande:

Låg eller Hög intelligens kvittar. Det är personens personlighet, inställning och ställningstagande som avgör vad jag anser om denne. Men hatar är ett väldigt starkt ord, och jag tror inte det finns nästan någon jag hatar. Avskyr däremot finns det några få.

Hur ser du på skillnaden mellan avsky och hat?
    För mig är det ungefär samma sak.
  • Anonym (Hatar?)
    Anonym (Fröken) skrev 2015-08-27 15:44:36 följande:
    Hur ser du på skillnaden mellan avsky och hat?
    För mig är det ungefär samma sak.
    Oj där är det en milsvidd skillnad för mig. Hat är en otroligt arg känsla. Som att man vill bruka våld mot någon. Önska livet ur dem.

Avsky är mer en känsla av illamående. Klump i magen. Som tidigare mobbad kan jag känna avsky mot de som mobbade mig. Som tidigare våldtaget barn kan jag känna hat mot förövaren. Skulle inte lägga två fingrar i kors för att rädda den sistnämnda från döden, men motvilligt och automatiskt rädda de förstnämnda.
  • Pentra

Jag har märkt i flera fall att det finns människor som läst sig till avsevärt många högskolepoäng men som ändå, och fortfarande, är lika socialt, social-verbalt och empatimässigt obegåvade. Dessa människor har antagligen högre IQ än medelmänniskan men då även samtidigt en lägre EQ, vilket kan vara en ganska illavarslande kombination... ... Med vänlig hälsning, Pentra

Svar på tråden Hatar alla med låg intelligens