• Anonym (Gravid)

Vanligt med ont i tjejmagen i tidig graviditet?

Hej! Jag är gravid med tredje barnet i 7+ och för tredje dagen i rad har jag ganska ont i magen. Det sitter oftast på sidorna och strålar ner i ljumskarna och även lite i låren ibland. Hugger ofta till men även skärande och molande. Känns konstigt ibland i hela sidorna där nere, som en "kall" känsla på ena sidan. Av och till får jag även ilningar mitt i magen och ner i tappen/underlivet. För en stund sen gjorde det RIKTIGT ont och blev väldigt rädd. Men gick över snabbt.

Minns inte att jag kände så här tidigt med något av barnen utan mer mot slutet. Låter det normalt eller bör jag vara orolig?

• Svar på tråden Vanligt med ont i tjejmagen i tidig graviditet?
  • Amerigo

För mig kändes det ungefär så i början när jag väntade nr 2. Vad jag har fått höra så är det att livmodern växer. 

Känner du dig orolig så tycker jag du ska ringa din barnmorska alt. åka till gynakuten :)

• theresejohansson

Jag minns att jag med upplevde värk i magen med tredje barnet. Men allt gick bra, var inne på ultraljud för säkerhets skull. De sa att det var livmodern som växte, och att det kunde kännas "obehagligt"

• Anonym (W)

Tjejmagen? Myste du ist för att ha sex när du blev gravid också?

• Anonym (Gravid)
    Anonym (W) skrev 2015-08-27 15:20:40 följande:

Eftersom vi inte har turen att kunna bli gravid på egen hand så har vi tyvärr inte haft sex för att bli gravid som svar på ditt spydiga inlägg.
  • Anonym (Gravid)
    Amerigo skrev 2015-08-27 15:01:40 följande:

För mig kändes det ungefär så i början när jag väntade nr 2. Vad jag har fått höra så är det att livmodern växer. 

Känner du dig orolig så tycker jag du ska ringa din barnmorska alt. åka till gynakuten :)

theresejohansson skrev 2015-08-27 15:12:03 följande:

Jag minns att jag med upplevde värk i magen med tredje barnet. Men allt gick bra, var inne på ultraljud för säkerhets skull. De sa att det var livmodern som växte, och att det kunde kännas "obehagligt"

Tack för svar på frågan. Känns lite bättre nu när det ändå låter på er som det kan vara så. :) Jag hade redan sen innan ett vul inbokat imorgon så har velat avvakta tills dess. Men jag hoppas att det är bara ligament och växtvärk.
  • Pentra
    Anonym (W) skrev 2015-08-27 15:20:40 följande:

Jag tycker inte att det är något fel på TS formulering. Den fungerar alldeles utmärkt och förklarar på ett bra sätt vilken del utav magen som hon har ont i. ... Med vänlig hälsning, Pentra
  • Anonym (W)
    Pentra skrev 2015-08-27 15:50:21 följande:

Jag tycker inte att det är något fel på TS formulering. Den fungerar alldeles utmärkt och förklarar på ett bra sätt vilken del utav magen som hon har ont i. ... Med vänlig hälsning, Pentra

Livmodern är ju också ett användbart ord.
  • Anonym (Gravid)
    Anonym (W) skrev 2015-08-27 16:11:49 följande:

Det är ju inte livmodern som gör ont oftast så att skriva livmodern känns fel att skriva det.
  • Pentra
    Anonym (W) skrev 2015-08-27 16:11:49 följande:

Jobisst, men om nu smärtan inte kommer därifrån då... o_O
Svar på tråden Vanligt med ont i tjejmagen i tidig graviditet?