• Muslimsktjej

Glömde bort BUP-tid, vad ska jag säga nu??

Okej jag vet att det är i-landsproblem men ändå

Jag hade iaf tid hos BUP idag, och jag glömde bort det för tredje/fjärde gången.
    Har tänkt i 2 veckor "Jag får inte glömma, jag får inte glömma", exakt två timmar innan tiden så glömde jag bort skiten.
    Jag brukar inte glömma tider sådär, bara när det gäller BUP av någon anledning.

Och eftersom jag erkänt de andra gångerna att jag glömt bort tiden så vill jag inte göra det igen pga pinsamt + hon kommer tro att jag är riktigt ouppfostrad (vilket hon säkert redan tror nu) för att jag inte kommer till henne när vi bestämt tiden.

Så vad ska jag hitta på som anledningen till att jag inte kom dit?
    Kan inte säga att jag hade någon lektion och inte fick lämna för hon kan säkert få tag på mitt schema, och jag vill inte heller säga något överdrivet som att jag blev misshandlad med järnrör och var tvungen att ligga på sjukhus eller liknande.

Snälla hjälp vad ska jag göra, det är så pinsamt att erkänna för det är som sagt inte första gången. :(((

• Svar på tråden Glömde bort BUP-tid, vad ska jag säga nu??
  • Långbenopluto

Har du glömt det så många gånger så ska du skämmas!

Det finns andra som behöver hjälpen mer och som går på sina tider, du tar upp en massa tid hos denna viktiga instans!

• Långbenopluto

Det finns andra som behöver hjälpen mer och som går på sina tider, du tar upp en massa tid hos denna viktiga instans!

• Muslimsktjej
    Tines skrev 2015-08-27 15:48:33 följande:

Jaja jag vet och jag skäms.

Undrar fortfarande vad jag ska göra?

Dessutom, du vet väl inte hur mycket jag behöver hjälpen? Det är inte så att jag skiter i att gå dit med flit.
  • Anonym (Jobbar på BUP)

Jag tycker att du ska vara ärlig och säga som det är, att du glömde och att du har svårt att komma ihåg de tider du har. Din behandlare kan säkert hjälpa dig med knep kring att komma ihåg tiderna eller så kanske ni behöver prata om syftet med din kontakt och vad samtalen ska gå ut på. Vi som jobbar på BUP är van med att man glömmer tider.

• Anonym (n)

de är nog vana vid allt möjligt. Bara säg som det är, de får väl hitta på nåt sätt att hjälpa dig komma ihåg. Här får vi påminnelse SMS

• Muslimsktjej

Tack för svar.

Men jag vågar inte erkänna, alltså hennes blickar gör hål i hjärtat.

Förra gången vi träffades sa hon att hon skulle sluta snart, men att hon ville se mig innan dess, så det kanske inte är länge kvar innan hon slutar.
    Om hon skickar en ny tid, är det oförskämt att avboka i tid? Vågar inte se henne mer (nej jag överdriver inte). ://

• Anonym (n)
    Muslimsktjej skrev 2015-08-27 16:05:45 följande:

Tack för svar.

Men jag vågar inte erkänna, alltså hennes blickar gör hål i hjärtat.

Förra gången vi träffades sa hon att hon skulle sluta snart, men att hon ville se mig innan dess, så det kanske inte är länge kvar innan hon slutar.
    Om hon skickar en ny tid, är det oförskämt att avboka i tid? Vågar inte se henne mer (nej jag överdriver inte). ://

ring till växeln/sekreteraren eller vad de kallar det på ditt BUP. När vi ringer dit så kan man aldrig ha direkt kontakt med den man ska träffa utan man pratar med en av sekreterarna. Det kan du göra så slipper du prata direkt med henne och det är jobbigt för dig. Då säger du som det är till den personen i stället.
  • viseversa

Du kan gott skäms ts. Varför i hela friden håller du inte tider? Att glömma en gång är mänskligt med att glömma så många gånger du gjort är oförskämt och ja hon undrar nog vad det är för fel på dig faktiskt. Sen skriver man UPP viktiga tider i mobilen med larm inte så man inte glömmer.

• Muslimsktjej
    viseversa skrev 2015-08-27 16:08:41 följande:

Du kan gott skäms ts. Varför i hela friden håller du inte tider? Att glömma en gång är mänskligt med att glömma så många gånger du gjort är oförskämt och ja hon undrar nog vad det är för fel på dig faktiskt. Sen skriver man UPP viktiga tider i mobilen med larm inte så man inte glömmer.

Men jag har ju skrivit upp det, jag har tänkt på detta i två veckor nu. Två timmar innan jag skulle ta bussen så glömmer jag och kommer på det en halvtimme efter att jag skulle varit där. 
    Och som sagt, jag har endast glömt tider hos BUP, aldrig andra tider som med kontaktperson, skola osv. Jag har inte problem med att hålla tider. 

Och vadå så många gånger? Jag har gått till BUP i ungefär 4 år och endast glömt bort 3/4 gånger det senaste halvåret.. jag vet att det är tillräckligt mycket, men det är inte så att jag glömmer "för mycket".

Frågan är fortfarande vad jag ska göra. 
  • Ganyca

Var ärlig och be dem ringa upp dig strax innan det är dags att ta bussen, så går du till busstationen omedelbums! Kan vara idé att skriva påminnelse på mobilen ett par timmar innan också, så att du inte är iväg någon annanstans där det kommer ta för lång tid för dig att hinna till BUP.

• Anonym (?)

Vad hände 2 timmar innan tiden som gjorde att du glömde? Kanske något du kan lära dig av tills nästa gång?

• Anonym (jobbat på BUP)

Missar du tre ggr i rad så kommer de inte kalla dig fler gånger. Ring o förklara bara att du glömde. Ingen blir arg lovar!

Svar på tråden Glömde bort BUP-tid, vad ska jag säga nu??