Ni som nyss varit på Rhodos
Hur är det ekonomiska läget där nu? Bör man ta med sig mycket kontanter eller går det bra att betala med kort på tex restauranger? Kan man ta ut valfri summa från bankomat? Övriga tips till oss som snart ska dit? :)
Hur är det ekonomiska läget där nu? Bör man ta med sig mycket kontanter eller går det bra att betala med kort på tex restauranger? Kan man ta ut valfri summa från bankomat? Övriga tips till oss som snart ska dit? :)
Jag undrar även om vad priserna ligger på nu i Rhodos :) , är det dyrt att äta ute .. förlåt ts att jag lånar din tråd.. vi funderar på att kanske åka i oktober ..
Var där för ca 4 veckor sen. Vi tog med kontanter helt enkelt. Det är det bästa. Dock betalade vi vissa saker med kort som guidade utflykter tex. Men som sagt fick rådet när vi bokade resan att ta med nog med kontanter. Jag hade 5000:- i fickpengar till mig och ett barn och min mamma hade 5000:- också. Så 10 000:- tillsammans för en vecka. Det räckte bra. ???????? det är inte oroligt heller. Trevliga människor och varm stämning, se till att åka till staden Lindos. Oerhört vacker MEN HET(ligger nere i en dal) stad nära havet. Även kallad den vita staden.
Jag undrar även om vad priserna ligger på nu i Rhodos :) , är det dyrt att äta ute .. förlåt ts att jag lånar din tråd.. vi funderar på att kanske åka i oktober ..
Tack så mycket, det låter bra!
Tack så mycket, det låter bra!
Tack så mycket för info :)
Tack så mycket för info :)
Ska inte glömma det :) ! Får bara hoppas på att det är varmt i oktober hehe ..
Ska inte glömma det :) ! Får bara hoppas på att det är varmt i oktober hehe ..
Haha.. kan tänka mig att hon inte skulle vilja det :)) 8 grader är väl inte hela världen haha ..
Haha.. kan tänka mig att hon inte skulle vilja det :)) 8 grader är väl inte hela världen haha ..