• Hanna333

Ni som nyss varit på Rhodos

Hur är det ekonomiska läget där nu? Bör man ta med sig mycket kontanter eller går det bra att betala med kort på tex restauranger? Kan man ta ut valfri summa från bankomat? Övriga tips till oss som snart ska dit? :)

• Svar på tråden Ni som nyss varit på Rhodos
  • Anonym (rh)

Jag undrar även om vad priserna ligger på nu i Rhodos :) , är det dyrt att äta ute .. förlåt ts att jag lånar din tråd.. vi funderar på att kanske åka i oktober ..

• viseversa

Var där för ca 4 veckor sen. Vi tog med kontanter helt enkelt. Det är det bästa. Dock betalade vi vissa saker med kort som guidade utflykter tex. Men som sagt fick rådet när vi bokade resan att ta med nog med kontanter. Jag hade 5000:- i fickpengar till mig och ett barn och min mamma hade 5000:- också. Så 10 000:- tillsammans för en vecka. Det räckte bra. ???????? det är inte oroligt heller. Trevliga människor och varm stämning, se till att åka till staden Lindos. Oerhört vacker MEN HET(ligger nere i en dal) stad nära havet. Även kallad den vita staden.

• viseversa
    Anonym (rh) skrev 2015-08-27 20:31:10 följande:

Jag undrar även om vad priserna ligger på nu i Rhodos :) , är det dyrt att äta ute .. förlåt ts att jag lånar din tråd.. vi funderar på att kanske åka i oktober ..

Inte jättebilligt men betydligt billigare än i Sverige. Mycket grillat och pommes TILL ALLT. Haha dom verkar tro att turister vill ha det till allt.
  • viseversa
    Hanna333 skrev 2015-08-27 20:39:31 följande:

Tack så mycket, det låter bra!

Var också orolig för att det skulle vara oroligt där men vi märkte knappt av den ekonomiska krisen. Sun beatch blue hotell tror jag bort hotell hette. Rhodos största tydligen. Dom hade grymt bra mat. Massor att välja på. För oss ingick frukost och middag. Lunch fick vi fixa själva. Det funkade bra.
  • Anonym (rh)

Tack så mycket för info :)

• viseversa
    Anonym (rh) skrev 2015-08-27 20:48:05 följande:

Tack så mycket för info :)

Hoppas ni får en fin semester. Och kom ihåg. GLÖM INTE LINDOS. Vi hyrde en bil och körde dit själva. Dock kör dom lite som "galningar" där så det var några gånger man blev lite nervös. Och dom tutade många gånger trots att vi höll fartgränser så åkte vi för "långsamt" enligt Grekerna. Haha
  • Anonym (rh)

Ska inte glömma det :) ! Får bara hoppas på att det är varmt i oktober hehe ..

• viseversa
    Anonym (rh) skrev 2015-08-27 21:06:17 följande:

Ska inte glömma det :) ! Får bara hoppas på att det är varmt i oktober hehe ..

Pratade med en grekisk kvinna och hon sa att dom har ca 14-15 grader under "vintern" någon gång hade det varit så KALLT enligt henne att alla hade frusit arslet av sig. Då hade temperaturen sjunkit till hela 8+ haha jag sa att i Sverige kan vi ha -20 eller ännu mer och snö samt is på alla sjöar. Och att vissa svenskar gillade att såga hål på isen och bada i vattnet. Då skrattade hon och sa att vi Svenskar måste vara galna hela bunten. Och att hon inte kommer flytta till Sverige i alla fall.
  • Anonym (rh)

Haha.. kan tänka mig att hon inte skulle vilja det :)) 8 grader är väl inte hela världen haha .. 

• viseversa
    Anonym (rh) skrev 2015-08-27 21:34:25 följande:

Haha.. kan tänka mig att hon inte skulle vilja det :)) 8 grader är väl inte hela världen haha .. 

Haha nej det tycker inte jag heller. Men när vi var där var det ca 35-40 grader varmt så då är dom ju vana vid en sån värme så dom har väl dunjackor på sig om det skulle vara +8 väldigt trevlig kvinna.
Svar på tråden Ni som nyss varit på Rhodos