• Äldre 27 Aug 20:52
    1456 visningar
    3 svar
    3
    1456

    hjälp mig, akut :(

    Jag har ett problem och känner att jag bara måste skriva av mig.

    Jag har som liten alltid haft bra kontakt med min styvpappa, han kändes som en trygghet och som någon jag alltid kommer kunna lita på. Det har ändrats. 
    När jag kom in i tonåren så blev vår kontakt allt sämre. Jag började bilda mina egna värderingar och få egna åsikter som baserats på mina upplevelser i livet. Han är dock största besserwissern och tror sig alltid ha rätt om ALLT! Spelar ingen roll vad, han vet allt. Han erkänner aldrig misstag och ber aldrig om ursäkt även fast han beter sig svinigt. När han är hemma så är stämningen kvävd. Jag stänger alltid in mig på rummet när han är hemma pga att jag tycker att han är obehaglig. Han brusar upp sig för minsta lilla och så fort mamma ifrågasätter minsta lilla så blir han arg och höjer rösten. Min mamma är världens snällaste människa och det gör ont i mig hur dryg han är mot henne. Han är även väldigt dryg mot mig periodvis vilket mamma har märkt. Hon har tom sagt till honom att han måste sluta bete sig som han gör och då blir det bättre ett tag men för att senare återgå till samma gamla skit. Jag blir så irriterad att han inte ändrar sig även fast mamma har sagt till (MÅNGA GÅNGER?!?!) 

    Ibland blir situationen så jobbig att jag känner att jag bara vill fly. Men det går inte. Är bara 16 år, går på gymnasiet (där jag dessutom vantrivs), vill inte lämna mamma ensam med svinet. Vet inte vad jag ska ta mig till. 

    Har någon annan där ute vart i samma sits som mig? Vad gjorde ni åt saken? Snälla hjälp mig Gråter

  • Svar på tråden hjälp mig, akut :(
  • Äldre 27 Aug 21:17
    #1

    Låter tufft :( har du pratat med din mamma?

  • Äldre 27 Aug 21:31
    #2
    Sallysally skrev 2015-08-27 21:17:35 följande:

    Låter tufft :( har du pratat med din mamma?


    Ja jag har pratat med henne och har fått intrycket av att hon känner likadant men trots det så förändras inte situationen även fast hon försöker. :(
  • Äldre 28 Aug 07:23
    #3

    Ok jobbigt :( relationer är komplicerade ibland. Kan du prata med ngn?

Svar på tråden hjälp mig, akut :(