• E som i Elin

Foglossning/ smärta i ländrygg och bäcken som första graviditetstecken?

Hej!

Jag och min man har den här månaden smygstartat försöken att få ett tredje barn.

Jag hade jättetydlig ÄL värk redan dag 9 efter sista mens första dag och därefter mycket tydliga ÄL flytningar. Sedan fortsätte molvärken och dag 13 kom återigen tydlig ÄL flytningar. Tydligen kan det vara så att två ägg inte behöver släppa precis samtidigt så jag vet inte om jag kan ha haft två ÄL.

Men - nu till frågan. Jag har nu över en och en halv vecka kvar till bim men har börjat få så ont i fogarna. Främst på själva sittbenen/ bäckenet men även i ländryggen. Och molvärken fortsätter.

Är det någon här som fått foglossning som första graviditetstecken?

Kan tillägga att jag med nr 1 inte hade någon foglossning under graviditeten men fick jätteont i ett par veckor efter att han fötts. Däremot hade jag en nerv i kläm vid svanskotan. Med nr 2 vet jag att jag tidigt ( kanske runt v 7) plötsligt fick ont i svanskotan och fogarna igen.

• Svar på tråden Foglossning/ smärta i ländrygg och bäcken som första graviditetstecken?
  • tingalinga

Hur gick det? Har själv börjat fundera... fick barn för 4 månader sen. För en vecka sen så fick jag äggviteflytningar och nu har jag haft foglossning i 3 dagar. Kan dock tillägga att jag går på piller men reagerade redan vid äggvitan.. sån har jag aldrig haft när jag gått på piller förut bara när jag var gravid.

• 201405

Min mamma hade foglossning som första symptom runt v 4. Med första barnet dessutom, så det börkade väldigt tidigt för henne..

Svar på tråden Foglossning/ smärta i ländrygg och bäcken som första graviditetstecken?