• SandraB1985

    mäklare budgivning! hjälp

    Vi har lagt bud på en gård. Mäklaren tyckte vårt bud var ett riktigt skambud och sa själv att han inte ens ville uppge budet till säljaren-"men det är ju min plikt" sa han.

    Min bror ringde mäkkaren och visade intresse för gården endast för att höra vad mäklaren sa ang vprt bud.

    Min bror frågade om det fanns bud lagda-ja, det finns det. Ett.men det tänker jag inte uppge då det är ett skambud,sa mäklaren.

    Jag tycker detta verkar väldigt konstigt. Är inte det något som dom MÅSTE göra? Ett bud är ju ett bud.oavsett

  • Svar på tråden mäklare budgivning! hjälp
  • XEmmabus

    Mäklaren måste som ni säger vidarebefordra bud. Men om säljaren förkastar budet behöver inte mäklaren uppge skambudet. Budgivningen anses inte ha börjat.

  • Absolut rent

    Vi har sålt vår lägenhet för ett tag sedan - det första budet var ett skambud, 300 tusen under utgångspriset och mäklaren sa både till budgivarna och oss att det var ett skambud och det skrevs aldrig ut då vi aldrig skulle accepterat det.
    När buden började komma -som började på utgångspriset- skrevs skambudet också ut men inte innan. Buden behöver inte presenters förrän köpare/säljare skriver köpekontrakt.

  • Smarthuvud
    SandraB1985 skrev 2015-08-28 07:45:19 följande:

    Vi har lagt bud på en gård. Mäklaren tyckte vårt bud var ett riktigt skambud och sa själv att han inte ens ville uppge budet till säljaren-"men det är ju min plikt" sa han.

    Min bror ringde mäkkaren och visade intresse för gården endast för att höra vad mäklaren sa ang vprt bud.

    Min bror frågade om det fanns bud lagda-ja, det finns det. Ett.men det tänker jag inte uppge då det är ett skambud,sa mäklaren.

    Jag tycker detta verkar väldigt konstigt. Är inte det något som dom MÅSTE göra? Ett bud är ju ett bud.oavsett


    Vad är bekymret? Att du inte får ditt skambud officiellt publicerat?
Svar på tråden mäklare budgivning! hjälp