• Kobia

Besök inte barnen under skoltid!?!

Samma sak hände på dagis som nu i skolan, vi hade ett möte och jag gick för att prata med en lärare på rasten, som inte hade tid, då jag istället träffade barnen, ett ville  gå hem nu på fm så jag fick ta hjälp av läraren och det fungerade.
    På dagis fick man vara osynlig innan det var dags att gå hem,samma med småbarn i skolan?

• Svar på tråden Besök inte barnen under skoltid!?!
  • The past is now

Förstår inte vad du menar. Jag får besöka mina ungar när jag vill på både skola och förskola.

• Kobia
    The past is now skrev 2015-08-28 11:15:58 följande:
    Förstår inte vad du menar. Jag får besöka mina ungar när jag vill på både skola och förskola.
    De minsta vill gå hem då
  • The past is now

Som sagt jag fattar inte vad du menar...min lilla vill oftas inte alls gå hem när jag hämtar. Hon brukar ifrågasätta varför jag hämtar. Hehe..

• mammalovis

Det beror väl på vilket barn du har, men i ditt fall låter det bättre att besöka sista lektionen och sedan kunna ta med ditt barn hem.

• KakanSmakan

Problematiken ligger alltså i att ditt barn vill följa med dig hem om du besöker hen i skolan? Ja det är väl ett problem? Vi har ju ändå skolplikt i Sverige

• Kobia

Samma på dagis att var  man där på möte skulle man inte visa sig för barnet som ville följa med hem. Men på tid för hemgång vill de gärna stanna kvar.

• Maddi
    Kobia skrev 2015-08-29 19:27:01 följande:

Samma på dagis att var  man där på möte skulle man inte visa sig för barnet som ville följa med hem. Men på tid för hemgång vill de gärna stanna kvar.

Men varför lyssna du på dom och inte gick efter ditt eget huvud? Om dina barn inte vill följa med hem så finns de väl ingen anledning och leka osynlig. Däremot i skolan och dom vill följa med hem är de väl bättre att barnet inte ser dig. ellet tucker i te du de själv?
  • Kobia
    Maddi skrev 2015-08-29 20:26:52 följande:
    Men varför lyssna du på dom och inte gick efter ditt eget huvud? Om dina barn inte vill följa med hem så finns de väl ingen anledning och leka osynlig. Däremot i skolan och dom vill följa med hem är de väl bättre att barnet inte ser dig. ellet tucker i te du de själv?
    På dagis och i skolan vill de gå hem i förtid, men när det är dags att gå hem vill de ofta stanna.
Svar på tråden Besök inte barnen under skoltid!?!