• Zellie

Köpa hem ifrån Polen

Har precis köpt ett hus som vi kommer att uppdatera en hel del då det är byggt på 70-talet.
    Ska bla göra om båda badrummen och köket.
    Bara där har det kommit upp i ganska så respektingivande summor. Sen är det ju även resten av huset som ska piggas upp lite.

Frågan är nu den: Är det någon som har erfarenhet av att inhandla kakel, klinker, vitvaror, dusch, bad etc från Polen?
    Vi har fått lite tips om att det är dit man ska åka om man vill ha mer för pengarna men jag tycker det känns osäkert.

Hur ser det ut med kvalité och garantier? Eller är det avsaknaden av det som gör det så billigt :)?

• Svar på tråden Köpa hem ifrån Polen
  • sarah

Jag vet inte riktigt. Har en kompis som handlat typ allt till sitt nybygge där och hon är nöjd.
    Hennes pappa har åkt dit och handlat (han är polack) så det kanske är lite lättare om man kan språket och är insatt.
    Men de har i alla fall blivit MYCKET billigare.

Köper du från seriösa handlare så borde det ju finnas garantier och sånt.

• roha

Hru kvalitén är har jag inte hört nåt negativt om, däremot hörde jag om ett par som hade köpt en jacuzzi i Polen. När domkom hem till Sverige funkade den inte...
    O vem har råd att köra till o från polen i ett???
    Det e väl det enda negativa jag har hört...just att det e krångligt om det skulle va nåt fel på det.

• Zellie

Ja, det tål att tänkas på...... men tack för infon :)

Svar på tråden Köpa hem ifrån Polen