Slutade på jobbet, inget tack och hejdå :(
För två månader sedan slutade en kollega på mitt jobb, vi samlade då ihop pengar till en present till hen och arbetsledningen gav en blomma och tackade för dessa år och önskade lycka till.
För en vecka sedan arbetade jag min sista dag, dock lämnar jag inte för ett annat arbete utan jag ska börja studera. Jag ska studera i tre år och begärde tjänstledighet under dessa år så att jag är garanterad sommarjobb, det är klart för alla att jag förutom sommarjobb inte kommer komma tillbaka till arbetet utan vill arbeta med det jag ska utbilda mig till vilket är i en helt annan bransch.
Jag fick ingen "uppmärksamhet" alls förutom från mina närmsta kollegor. Jag fick ingen present av pengar ihopsamlade av hela jobbet och jag fick ingenting från arbetsledningen, och då har jag arbetat lika länge som kollegan som slutade. Nu till min fråga, är jag känslig som blir lite ledsen av detta? Känner de kanske att jag inte slutar helt eftersom jag kommer komma tillbaka och jobba på lov, det kan jag väl förstå. Att jag inte fick någon present av jobbet är en sak men att ingen chef säger tack-för-den-här-tiden-lycka-till gör mig faktiskt ledsen. Jag kräver inte att detta måste sägas inför hela personalen som det brukar göra, jag hade blivit glad om en chef bara hade kommit förbi mig när jag arbetade och sa det. För att klargöra, det är god stämning på jobbet och alla kommer väl överens.
Vad tycker ni, ska jag skärpa mig?