• Siskame

    Fusk före gbp

    Hej alla ni som gjort en gastric by pass! Jag går nu på flytet sedan 3 veckor tillbaka och ska göra det i ytterligare 1 vecka. Jag har under denna tiden fuskat lite men vanlig mat istället för flytet. Men har totalt gått ner 10 kg på 3 veckor. Är det någon annan son fuskade före operation?

    Hur gick det fick ni operera ?

    Jag skulle ner 5 kg före operation men har nu alltså gått ner 10 kg

  • Svar på tråden Fusk före gbp
  • Smarthuvud

    Varsågod! I mitt tycke är det alltid tillåtet att lattja med sitt eget liv, så länge man inte sätter andras liv på spel. Du gör som du vill!

  • zemer

    Beror på vad du menar med att fuska?

    Det hände att jag åt lite mat nån gång istället för pulvret, men det är inte "fusk". Man ska gå ner i vikt snabbt innan för att underlätta operationen, hur man gör det är inte det viktigaste, dock är enbart pulver det lättaste sättet att göra det på.

  • Siskame

    Vad skönt att jag fick relevanta svar på min fråga. Tack för det ????????

    Om det är någon som har svar på det jag frågade om i tråden tas det tacksamt emot .

    Moraltanter undanbedes vänligt men bestämt.

  • Siskame

    Tack! Jag snabbt går jag ner. Inte så att jag frossar i mat då hade jag antagligen heller inte gått ner 10kg på 3 veckor men det har ju hänt att jag prov smakat mat när man lagat åt barnen.

  • Erizajo

    Det är ju alltså inte för att gå ner i vikt du ska äta flytande utan för att avfetta levern så att de ser med titthål. Annars är det risk att de måste öppna hela magen om levern är för stor.

  • zemer
    gavlemamma skrev 2015-08-29 16:40:13 följande:

    Två olika bud om varför man ska äta flytande nu, vem av dom pratar strunt?


    Vilka är dom två buden menar du?
  • gavlemamma
    zemer skrev 2015-08-29 16:47:10 följande:
    Vilka är dom två buden menar du?
    Någon sa att man ska äta flytande föda innan för att gå ner i vikt snabbt, annan säger att det är för att avfetta levern.
Svar på tråden Fusk före gbp