• Anonym (??)

Present till nybliven pensionär?

Min pappa ska snart gå i pension och jag behöver komma på bra presenter till honom. Jag tänkte sätta ihop ett litet kit med bra att ha saker för pensionärer som en rolig present och sen ge honom en riktig också. Hittills har jag bara kommit på två saker och behöver hjälp med att komma på fler. Det jag har hittills är en påse med brödsmulor där det står "till änderna i parken" och en bok "handbok för pensionärer". Så om någon har några fler förslag, både till skojpresent och till riktig present så tar jag tacksamt emot det

(Jag skriver anonymt för att han finns på FL och vet mitt nick)

• Svar på tråden Present till nybliven pensionär?
  • Anonym (^^)

Tror inte det är så vanligt att far och dotter hänger här, och fadern vet dotterns nick. Och dessutom ska gå i pension.

Läser han denna tråd så vet han vad som är görningen.

• Anonym (??)

Nä men nu skrev jag inte hela sanningen för att maskera det hela lite. Det handlar om en person som vet mitt nick och hänger här ibland men det är inte min pappa. Jag skrev så för att personen inte skulle känna igen sig/mig..

• Filiplopp

Köp en sådan där gripklo. Så att han inte behöver böja sig ner för att plocka upp saker.

Och så en påse att lägga pantburkarna i.

En liten kaffetermos är bra att ha med sig när han ska mata änderna i parken med.

Nu klarar sig pensionären bra.

• nevermind
    Filiplopp skrev 2015-08-29 12:35:14 följande:

Köp en sådan där gripklo. Så att han inte behöver böja sig ner för att plocka upp saker.

Och så en påse att lägga pantburkarna i.

En liten kaffetermos är bra att ha med sig när han ska mata änderna i parken med.

Nu klarar sig pensionären bra.

• Anonym (^^)
    Anonym (??) skrev 2015-08-29 12:22:09 följande:

Nä men nu skrev jag inte hela sanningen för att maskera det hela lite. Det handlar om en person som vet mitt nick och hänger här ibland men det är inte min pappa. Jag skrev så för att personen inte skulle känna igen sig/mig..

Snygg räddning Flört
Svar på tråden Present till nybliven pensionär?