• Anonym (Mes sambo)

Hålla det man lovat bonussonen?

Jag och min sambo har stora problem med våran relation. 
    Jag och hans son kommer längre inte överens och det har gått så långt att han inte kommer hit till oss pga mig. 

Jag har vid två tillfällen råkat kläck ur mig -är det jag som är problemet? vill du att jag flyttar? Jag vill inte stå mellan dig och relationen till din pappa och dina syskon.. 

Jag och sambon har två barn gemensamt. 
    Bonusmamman vill inget annat än att jag och sambon separerar då hon kan köra hur hon vill med honom igen som hon gjorde innan jag kom med in i bilden och la mig i.

Hans son är 14 år och jag har ju i princip lovat att jag ska flytta för att han ska komma till sina syskon igen.

Till saken hör att jag och sambon har haft det jobbigt en längre tid men då pga bonusbarnen och deras mamma. Annrs hade vi nog varit som vilket par som helst..

• Svar på tråden Hålla det man lovat bonussonen?
  • Drottningen70

Usch så vidrigt att lägga över sådana vuxenbeslut på en 14 årings axlar. Att göra honom ansvarig för att ni skulle flutta isär. Skäms !

• Anonym (Mes sambo)
    Drottningen70 skrev 2015-08-29 19:57:21 följande:

Usch så vidrigt att lägga över sådana vuxenbeslut på en 14 årings axlar. Att göra honom ansvarig för att ni skulle flutta isär. Skäms !

Det var inget svar på frågan..
  • Anonym (Harkel)
    Anonym (Mes sambo) skrev 2015-08-29 19:59:39 följande:
    Fast det hon säger är ju sant. Man gör inte så.
  • Drottningen70
    Anonym (Mes sambo) skrev 2015-08-29 19:59:39 följande:

Jo det var det. Det är bara du som inte fattar det.
  • Anonym (Bella)

Problemet är att man aldrig lovar ett barn en sån sak från början. Det är ett för stort ansvar att lägga på ett barns axlar. Svårt läge eftersom ni vuxna inte verkar kunna hantera situationen på ett moget sätt. Om ni nu bryter upp så kommer skulden att ligga tung på barnets axlar. Jag skulle lösa problemet genom att ta mitt vuxenansvar och förklara att frågan om ni vuxna ska bo ihop eller inte är helt upp till er vuxna och inget barnen kan påverka. Däremot har ni även ett ansvar att se till att miljön i hemmet är sådan att barnet känner sig välkommet. Så där skulle jag starta och försöka reda ut vad ni kan göra för att rätta till allt.

• Smarthuvud

Alltså, det är inte lätt att vara förälder. Men jag förstår inte. Vem av er är det som är den vuxna? Du, eller pojken? Du? Okej, ta ditt jävla ansvar då! Jag är less på alla trådar om bonusföräldrar som beter sig värre än ouppfostrade barn.

• Påven Johanna

Jag undrar vad mer du "råkat" kläcka ur dig. 

• Anonym (Skydda dig själv.)

Han ska inte bestämma det. Du ska göra det du själv vill. Vill du tillbringa ditt liv med att ta skit från en unge? Varför sätter inte din karl ner foten?

Tycker han har gjort sitt val när han inte kommer. Passar det inte så stanna hos mamman liksom.

Ja man är den vuxna men det är inte alltid lätt för det, att ständigt ta emot och ta emot, och vara den som ska vara mogen, till slut brister det. Särskilt om inte bioföräldern går in och säger ifrån.

• Anonym (Mes sambo)

Men nu har jag lovat honom mer eller mindre att jag ska flytta så han får sin pappa ifred? Bör jag då göra det? För nu är han inte här pga mig

• Anonym (Mes sambo)
    Anonym (Skydda dig själv.) skrev 2015-08-29 20:23:32 följande:

Han ska inte bestämma det. Du ska göra det du själv vill. Vill du tillbringa ditt liv med att ta skit från en unge? Varför sätter inte din karl ner foten?

Tycker han har gjort sitt val när han inte kommer. Passar det inte så stanna hos mamman liksom.

Ja man är den vuxna men det är inte alltid lätt för det, att ständigt ta emot och ta emot, och vara den som ska vara mogen, till slut brister det. Särskilt om inte bioföräldern går in och säger ifrån.

Tack. Det är precis så det är. Min sambo är världens mes och han säger aldrig nått när vi bråkar. Han har inte ens pratat med sonen om vad som egentligen har hänt utan ska vänta in tills han kommer igen. Men grejen är den att han inte kommer komma mer.

Varför står inte sambon upp för mig tror du? 
    Han låter biomamman tro att jag är världens idiot och att jag är dum mot pojken fast jag vill ha regler här hemma och ordning som inte passar honom.

Bortskämd är förnamnet..
Svar på tråden Hålla det man lovat bonussonen?