Tryck över öronen, yrsel, huvudvärk etc.
Första gången jag postar något så ber om ursäkt i förväg om jag placerar tråden fel eller så..
Vet inte vart jag ska börja men tänkte beskriva mina symptom och kolla om någon varit med om liknande..
Sökte läkare för ca 1 månad sedan pga riktiga huvudvärksattacker som resulterar i små "blackouts" . Vet inte vad jag ska kalla dem men jag svimmar inte om jag står upp men om jag ligger ner försvinner jag en liten stund som att jag somnat men inte riktigt känslan av att sova. Jag går att väcka ganska enkelt men känns inte som jag vaknat ur sömn utan bara som att man varit borta.
Kan knappt hålla ögonen öppna när jag får den huvudvärken och varken paracetamol eller ibuprofen lyckas hjälpa särskilt mycket, kräks ofta av att smärtan är så intensiv.
Fick migräntabletter på VC som ena gången hjälpte andra inte. Haft en period nu av mildare huvudvärk men trycket över öronen har ökat otroligt. Känns nästan hela tiden och jag kan inte böja mig med huvudet ner för det känns som att tinningen och öronen kommer sprängas. Allra mest höger sida. Böjer jag mig blir jag så yr att det känns som att rummet snurrar. Får ofta yrselkänslor under dagen spontant. Har svårt att köra bil längre sträckor utan att nicka till halva vägen även om jag inte är i behov av sömn eller särskilt trött men enformigheten av vägen orsakar nickningarna känns det som.
Sorry blev ett långt inlägg, avslutar här, knappt så att nån kommer orka läsa.
Någon som känt något liknande eller vet vad det hade kunnat bero på?