• Anonym (Jnuas)

Stubb samma dag jag rakat armhålorna

Jag har ett lite problem som jag stör mig på.
    Varje gång jag rakar mig under armarna försvinner inte allt hår, även om ja rakar ordentligt och tar i! 
    Blir liksom alltid en pytteliten stubb som ser mörk/grön ut i skuggan.
    Det blir aldrig en helt rakad och len och slät yta, utan en stubbig yta, och dagen efter har de då blivit en större stubb och massa hår har växt på mindre än 24 timmar. Detta är så frustrerande och känner mig okvinnlig.
    Någon som har samma problem som mig? 

• Svar på tråden Stubb samma dag jag rakat armhålorna
  • Anonym (J)

Ja, men jag har kommit över det och låter bli att raka alls istället. Egentligen är det ju naturligt och kvinnligt med hår i armhålorna.

• Anonym (Jr)

Jag har samma problem men för mig har alltid benen varit värst. Jag kan rekommendera att prova IPL-behandlingar. Funkade kanonbra för mig!

• Zadre

Ibland får jag bort allting, inte en stubb syns och det är helt slätt och lent, men nästa gång spelar det ingen roll hur jag gör, det är ändå lite, lite stubb kvar. Stör mej inte på det eftersom jag sällan rakar mej, däremot fundersam på hur det kan bli sån skillnad. Gör ju likadant varje gång.

• Anonym (mm)

Jag får oftast bort allt hår vid rakning, men däremot så får jag stubb väldigt fort, säg att jag rakar benen/armhålorna kl 07:00, på kvällen har jag redan stubb som känns och i armhålorna syns den också. Rakar mig i stort sett vid varje dusch, vilket börjar bli ganska dyrt eftersom hyvlar kostar så mkt. Har provat epilering på benen men det tar ju flera timmar om man vill bli helt slät samt att jag får inåtväxta hårstrån.=(

• Anonym (Haha)

Ja vilket PROBLEM att ha hår under armarna som alla andra människor har. Sluta raka då.

• Anonym (tycker)

Men låt bli att raka dit då. Problem solved.

Helt naturligt för både kvinnor (och män) att ha behåring där. De flesta kvinnor har av naturen hårväxt där (om de bara läte bli att raka sig) - alltså är det kvinnligt.

Hår i armhålorna är hur sexigt, vackert och kvinnligt som helst!

• Anonym (Jnuas)

Ja det är ett problem för dom som tycker det är jävligt ofräscht med massa hår under armarna som tjej. Ni kanske är 30-40 bast, men jag som ung tjej vill känna mig fräsch och fin. Kommentera inte om de bara ska va drygt. Tack :)

• Anonym (J)
    Anonym (Jnuas) skrev 2015-08-30 15:10:09 följande:

Ja det är ett problem för dom som tycker det är jävligt ofräscht med massa hår under armarna som tjej. Ni kanske är 30-40 bast, men jag som ung tjej vill känna mig fräsch och fin. Kommentera inte om de bara ska va drygt. Tack :)

Vilka fördomar du har.
  • Anonym (Jnuas)

Nej, blir bara trött på bittra kärringar som måste kommentera så drygt och otrevligt.

Svar på tråden Stubb samma dag jag rakat armhålorna