• mammelie

IVF, genombrottsblödning, gravid eller vad då?!?

Tja! Ska börja IVF nr 2 på tisdag (men nässpray). Har mått lite kass senaste veckan, hugg o värk i livmodern, super ömma bröst, illamående och idag märkte jag att jag inte klarade av lukten av kött. Kom då och tänka på hur jag mått...och hur himla sur jag varit sista tiden... jag hade en märklig liten mens när jag skulle, den var dock inte alls som den brukar vara (brukar ha extremt riklig i 3 dagar och bara lite, lite blod i 2 dagar Sist var den väldigt sparsam i 2 dagar). Jag brukar ha min äl-dag på dag 17 och är idag på dag 19. Kanske jag är gravid ändå...? Är det nåt jag behöver kolla upp innan jag börjar med nässprayen. Alltså kan det vara farligt att ta nässpray som gravid. Eller kanske jag bara är skenis..? Vet inte ens vad jag vill med det här inlägget, behövde mest skriva av mig känner jag. Känner mig väldigt förvirrad just nu..

• Svar på tråden IVF, genombrottsblödning, gravid eller vad då?!?
  • Strato

Vi fick sexförbud äl innan vi började med nässprayen. Troligvis vettigast att ringa och höra med dom imorgon.

• Strato

Hm.. Eller om du menar att ni skulle ha lyckats förra månaden - ja - köp ett test och testa! Då är du ju gravid sen långt och får plus även på eftermiddagsurin!

• mammelie

Vi fick inte sexförbud..skumt. Men nu blev det inget "rajtantajtan" ändå eftersom att jag har ont o e sur, haha

• Libra1
    mammelie skrev 2015-08-30 19:18:25 följande:

Tja! Ska börja IVF nr 2 på tisdag (men nässpray). Har mått lite kass senaste veckan, hugg o värk i livmodern, super ömma bröst, illamående och idag märkte jag att jag inte klarade av lukten av kött. Kom då och tänka på hur jag mått...och hur himla sur jag varit sista tiden... jag hade en märklig liten mens när jag skulle, den var dock inte alls som den brukar vara (brukar ha extremt riklig i 3 dagar och bara lite, lite blod i 2 dagar Sist var den väldigt sparsam i 2 dagar). Jag brukar ha min äl-dag på dag 17 och är idag på dag 19. Kanske jag är gravid ändå...? Är det nåt jag behöver kolla upp innan jag börjar med nässprayen. Alltså kan det vara farligt att ta nässpray som gravid. Eller kanske jag bara är skenis..? Vet inte ens vad jag vill med det här inlägget, behövde mest skriva av mig känner jag. Känner mig väldigt förvirrad just nu..

Mina läkare har sagt att det inte är farligt för en graviditet att börja med nässprayen. Men däremot är det inte bra att börja med sprutorna. Jag tycker att du ska ta ett test innan ändå. För man vet ju aldrig. :)
Svar på tråden IVF, genombrottsblödning, gravid eller vad då?!?