• Äldre 31 Aug 13:00
    905 visningar
    1 svar
    1
    905

    Bli gravid och få till sexet med mannen?

    Jag har om någon dag förmodligen ägglossning om nu inte missfall som jag 
    hade för några månader sedan ställt till det rejält...
    Förra månaden hade jag ingen ägglossning alls, såg ingenting på ägglossningsstickorna.

    Men nu till min svårighet och ledsamhet.
    Det är hur skall jag få igång mannen som säger att han har svårt att ha sex när dottern på 5 år är hemma.
    Hon ligger och sover och det enda nästan han gör är att sitta framför sin data.
    Jag blir så ledsen och får näst intill panik. Sex har vi väldigt sällan och då blir ju inga barn gjorda.

    Förra månaden bokade jag in en hotellnatt just när jag skulle ha ägglossning. Vi fick till det en gång och jag gick och hoppades. Tyvärr kom mensen just när jag och han var hos gynekologen och jag blev undersökt.

    Jag hade bokat in en tid för att tala med min gynekologläkare om chanserna att bli gravid och göra prover. Då ville det så klart att även mannen ska vara med.
    Sagt och gjort så var vi där och nu har han fått kallelse att ta spermieprov
    Jag går nu och hoppas att han kommer att göra det. 

    Vi har väldigt svårt att prata om sådant och har försökt ta med honom till par/familjeterapi. Han följde med två tillfällen och nu vill han inte.
    Jag har då även svårt att framföra vad jag vill när han är som en mussla och har väldans svårt med känslor och prat.

    Vad gör jag?
  • Svar på tråden Bli gravid och få till sexet med mannen?
  • Anonym (Jag)
    Äldre 31 Aug 19:04
    #1

    Mitt enda tips är att försöka förföra honom (handgripligen) utan ett ord om ägglossning eller barn denna månaden. Jag tror att det lätt låser sig när det blir fokus på verkstad. Gör det gärna några fler ggr i månaden så vänjer han sig kanske och ser att dottern faktiskt fortsätter sova. ( för det låter lite som en dålig undanflykt så länge ni inte är i samma rum som dottern).

Svar på tråden Bli gravid och få till sexet med mannen?