• Anonym (Långis)

Hang-up på små tjejer

Hej.

Idag är jag avis på små tjejer. Alltså korta gulliga vuxna tjejer... Det känns som alla killar gillar små tjejer. De är typ vigare, dansanta, studsigare, gladare, lättare osv... Alla killars dröm :( visst är det så, att det är mer poppis att vara liten tjej.

• Svar på tråden Hang-up på små tjejer
  • Anonym (Kort)

Jag är 158 men är verkligen inte dansant och vig, snarare motsatsen haha! Själv kan jag bli avis på långa, majestätiska kvinnor. De syns, har långa snygga ben och ser liksom kvinnliga och vuxna ut på ett sätt som jag inte kan.

• Anonym (Långis)

Haha ja kanske det, men tror ändå söta små tjejer vinner på det stora hela. Kul ändå att du har annan upplevelse av att vara kort. Blir du ofta upplyft av killar?

• Anonym (160)

Mamma "tröstade" mig alltid med att min tid skulle komma och att korta, gulliga tjejer är poppis när man blivit vuxen. Nu har jag ju fler egenskaper än att vara gullig och kort, men själva kortväxtheten har jag bara upplevt positivt i vuxen ålder.

• fluu

Det har både sina fördelar och nackdelar. Ingen vuxen(och knappt några barn heller) slår mig i kurragömma, gamla loppiskläder passar lättare och man får en bra attackvinkel underifrån. Men jag har svårt att nå, man måste ofta brösta upp sig rejält för att få respekt och det kan vara ett helvete att se något på konserter.

Så det finns fördelar och nackdelar med allt så skit i det.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (160)

Åh andra sidan, TS, så är det kanske lite med långa tjejer som med väldigt snygga tjejer - att många kan vara lite "rädda" att gå fram till dem, för att bli ratade trots att de är intresserade. En kort tjej är mindre skrämmande på gott och ont. Vissa kan känna behovet av ett visst fysiskt överläge när man tar risken att visa sitt intresse.

Nu gissar jag lite. Vad tror du?

• Anonym (Långis)

Jo men känns så tråkigt när exet träffar en pytteliten tjej, typ en liten docka som bara fnissar:)). Dessutom way mycket yngre än honom.

Attackvinkel? Hur menar du nu Fluu?

• Anonym (Långis)

Oj, så har jag aldrig tänkt på det.

Att de kan vara rädda. Vad mesigt :(

Kan det inte bli lite stake i killarna...

• fluu
    Anonym (Långis) skrev 2015-08-31 15:53:39 följande:
    Jo men känns så tråkigt när exet träffar en pytteliten tjej, typ en liten docka som bara fnissar:)). Dessutom way mycket yngre än honom.
    Attackvinkel? Hur menar du nu Fluu?
    Tja, både verbal attackvinkel och fysisk(och nej, det innebär inte att det handlar om slagsmål för det).
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Påven Johanna
    Anonym (Långis) skrev 2015-08-31 15:42:57 följande:

Haha ja kanske det, men tror ändå söta små tjejer vinner på det stora hela. Kul ändå att du har annan upplevelse av att vara kort. Blir du ofta upplyft av killar?

Finns det vuxna människor som vill bli upplyfta av andra vuxna människor? 
  • Anonym (160)
    fluu skrev 2015-08-31 15:48:02 följande:

Det har både sina fördelar och nackdelar. Ingen vuxen(och knappt några barn heller) slår mig i kurragömma, gamla loppiskläder passar lättare och man får en bra attackvinkel underifrån. Men jag har svårt att nå, man måste ofta brösta upp sig rejält för att få respekt och det kan vara ett helvete att se något på konserter.

Så det finns fördelar och nackdelar med allt så skit i det.

Ja, det där med att få kämpa mer för att mötas av respekt känner jag igen. Var ännu svårare när jag var ung och oerfaren. I vissa situationer blir jag fortfarande behandlad så. Då brukar jag droppa saker jag gjorde på 80- eller 90-talet om det passar naturligt i samtalet, eller ta upp referenser från den tiden. Märker att en del blir lite paffa då, och många erkänner att de trodde jag var ca 10 år yngre.

Du är ganska ung va Fluu, men när du resonerar i trådar ger du oftast ett mycket mognare intryck. Kanske märks i din vardag också. Själv är jag en gladlynt tramsmaja i grunden och det hjälper ju knappast för pondusen.

Sorry för OT.
Svar på tråden Hang-up på små tjejer