• kraow

Röd efter tatuering

Hej! Jag tatuerade mig på underarmen för fem dagar sen och 2 dagar efter började mitt armvek bli rött. Och det är fortfarande rött och ganska torrt, jag har smörjt in min tatuering med Bepanthen. Jag är alltså bara röd vid armvecket och inte i själva tatueringen och undrar bara ifall detta kan vara någon sorts infektion eller eksem efter tatueringen?

• Svar på tråden Röd efter tatuering
  • Gnuborg

Jag har alltid använt Heosan på mina tatueringar just för att jag hört att många reagerar på bepranethen. Parfymfri tvål och lufta är mitt tips.

• Anonym (j)

Kan vara bepanthen. Smörj inte så mkt

• kraow

Har använt mig av Bepanthen på min andra tatuering och då hade jag inga problem

• Erizajo

Jag hade helosan på mina två första, men de senaste gångerna jag tatuerat mig har jag kört på bepanthen eller köpt särskild tattoosalva då helosan ska vara jättedumt att använda tydligen (???!!!)

• StevenDiese

Är det inte rötmånad nu?

• kraow
    StevenDiese skrev 2015-08-31 21:42:28 följande:

Är det inte rötmånad nu?

Jo det är ju det, därför jag undrar om det kan vara infekterat eller blir den kanske bara röd eftersom det är rötmånad
  • kraow
    Erizajo skrev 2015-08-31 21:40:53 följande:

Jag hade helosan på mina två första, men de senaste gångerna jag tatuerat mig har jag kört på bepanthen eller köpt särskild tattoosalva då helosan ska vara jättedumt att använda tydligen (???!!!)

Jag har också hört att helosan inte ska vara bra, min förra tatuerare rekommenderade bepanthen så jag har kört det på mina men jag borde inte reagera på det eftersom det fungerade på min andra
  • StevenDiese
    kraow skrev 2015-08-31 21:47:12 följande:
    Jo det är ju det, därför jag undrar om det kan vara infekterat eller blir den kanske bara röd eftersom det är rötmånad
    Du får nog hålla lite koll. Kan ju va nåt. Men jag vet inget om tattoos så jag ska inte uttala mig.
Svar på tråden Röd efter tatuering