• Anonym (Celia)

Ont flera månader efter blindtarmsoperation

Jag opererade bort blindtarmen i våras och har fortfarande svaga smärtor i höger sida. Det känns som lite molande smärta även på andra ställen i tarmarna ibland, något som kommit efter op. Någon som känner igen det? Tar det så lång tid för kroppen att läka...?

• Svar på tråden Ont flera månader efter blindtarmsoperation
  • Anonym (Kanske)

Hej ts!

Jag har inte opererat bort min blindtarm men har däremot opererat bort ena äggledaren, det gjorde jag för snart två år sedan och har fortfarande ensidigt ont.

Jag misstänker mitt beror på sammanväxtningar och tänkte att ditt kanske kan bero på samma?

• Anonym (Celia)
    Anonym (Kanske) skrev 2015-09-01 00:59:09 följande:

Hej ts!

Jag har inte opererat bort min blindtarm men har däremot opererat bort ena äggledaren, det gjorde jag för snart två år sedan och har fortfarande ensidigt ont.

Jag misstänker mitt beror på sammanväxtningar och tänkte att ditt kanske kan bero på samma?

Har tänkt att det kan vara nåt sånt. Då kanske man får vänja sig.
  • Anonym (Celia)

Aha. Hoppas sammanväxningar inte innebär något problem, mer än smärtan. Någon som vet?

• Anonym (Kanske)

Tror inte det kommer orsaka problem, som du sa, mest smärta. Och som personen ovan skrev så är finns det risk för nya sammanväxtningar om man opererar bort det som redan är. Dels därför jag inte gjort det.
    Får helt enkelt "stå ut" med det, tyvärr.

• Phalaenopsis

Ungefär fem procent av de bukopererade får tarmvred av sina sammanväxningar, men får man det lär man ju märka det. Obestämd

• Anonym (Celia)
    Phalaenopsis skrev 2015-09-02 11:25:55 följande:

Ungefär fem procent av de bukopererade får tarmvred av sina sammanväxningar, men får man det lär man ju märka det.

Usch, det vill man helst slippa...
Svar på tråden Ont flera månader efter blindtarmsoperation