• KrabbanKrabat

När fick ni er mage med första barnet?

Hej

Jag är gravid i v 15+3 med första barnet. Själv tycker jag inte att det syns något, är & har alltid haft lite mage, dvs inte helt platt, även om jag inte är tjock. Några i min närhet tycker dock att det börja synas. Kollegor säger att det syns på formen & en manlig bekant såg det redan förra veckan (han visste då inte att jag var gravid) & sa att man såg det i ansiktet, på ögonen & hela kroppsformen, bla rumpan (haha, han spanar in min rumpa alltså "BUSTED")

När började synas på er? Alltså när syntes det liksom på riktigt att ni var gravida & inte bara för att ni ätit för många bullar till fikat ? Börjar längta lite efter magen & fosterrörelser, även om jag njuter av att inte har några större krämpor eller besvär!

• Svar på tråden När fick ni er mage med första barnet?
  • amalie79

Jag är i v 21 och har haft mage sen v 14. I v 16 var det uppenbart för de flesta och nu går det verkligen inte att dölja.

Bara mage, säger folk, så väljer att tro på det:)

• Iowhannah

Jag började se i v 16, men det tog väl ett par veckor till innan magen verkligen putade ut. Dock så var det redan i v 11 en tjej på mitt jobb som påpekade att min rumpa hade blivit större. Som hon så fint uttryckte det "fan vilken röv du har fått!" ????

• Tallbarr12

I vecka 14 hade jag bara två tröjor kvar som dolde magen, en vecka senare gav jag upp försöken att dölja magen och körde tajt linne och alla såg direkt att jag var gravid, i vecka 15! Men jag är kort och smal så det gjorde ju sitt till.

• Misscaswell

I vecka 15 var det en kollega som "kom på" mig när jag hade en ganska tight klänning, men riktigt otvetydigt blev det inte förrän framemot v 20. Fram till dess var jag platt som en planka när jag vaknade på morgonen (blev bulligare efter jag hade ätit något).

• Cta

För de som känner mig började det synas i vecka 20 då jag annars brukar vara platt och nu putar magen lite. Nu i vecka 22 tycker jag inte att det syns utan ser mer ut som att jag har ätit för mycket, så än så länge ingen riktigt gravidmage här.

• Connie07

Tredje -fjärde månaden hade jag liten bebismage.Var väldigt smal när jag blev gravid.Gick upp nästan 20 kg under graviditet.

• Kawinna

V. 17 typ :) var heller inte pinnsmal från början men magen ändrade ju form

• Amanda84

I vecka 13-14 kunde jag inte dölja det längre. Jag hade nyss börjat på nytt jobb och till och med de nya kollegerna såg att jag var gravid. När jag hade fem månader kvar så trodde folk att jag skulle flöda vilken dag som helst. Det var fruktansvärt.

• Mijjan

Vecka 20 började det synas men kunde nog gömma den till vecka 25 med lite vilje ...

• Fröken Smilla

I vecka 15 var jag på semester och på bilder som togs där var det tydlig mage

• isabelless

Jag kunde dölja magen utan problem i vecka 28/29. Strax efter vecka 30 fick jag den typiska gravidmagformen.

• Miramiranda

Med första barnet var jag helt platt i vecka 25, och sedan i vecka 26 sa det poff, och så kom det en liten mage. Kunde dock lätt dölja det om jag ville till vecka 30. 

Nu med andra kom magen direkt, trots att livmodern fortfarande var under bäckenbenet. Typ vecka 12, eller nått. Kunde dölja det till vecka 17, sen var det alldeles övertydligt att jag var gravid. 

Väger lika mycket nu som då, och har gått upp lika mycket i gravidvikt, men magen är otroligt mycket större den här gången. Antar att musklerna töjts ut och liksom aldrig återhämtat sig, trots alla dessa jävla plankor... 

Svar på tråden När fick ni er mage med första barnet?