Vad ska man äta utan kolhydrater för 500 kalorier/dag?
Vad ska man äta utan kolhydrater för 500 kalorier/dag? Jag kommer äta vitaminer så nämn inte det, jag är ett fetto på 105 kg på mina 180 cm, jag måste banta till 75 kg,
Vad ska jag äta?
Vad ska man äta utan kolhydrater för 500 kalorier/dag? Jag kommer äta vitaminer så nämn inte det, jag är ett fetto på 105 kg på mina 180 cm, jag måste banta till 75 kg,
Vad ska jag äta?
Jag hoppas att du inte tänker begränsa dig till bara 500 kcal per dag, det är långt ifrån hälsosamt! En sund viktnedgång ligger på 1500 kcal/dag. Plus motion osv så klart.
Kroppen behöver även kolhydrater, men se till att få i dig långsamma sådana. Mycket grönsaker och osötade fullkornsprodukter. Sen är ju det självklara protein i alla dess former. Sök på LCHF-recept, recept med lågt GI osv osv. Och vad du än gör, SVÄLT INTE DIG SJÄLV!
Det finns tyvärr ingen quick fix till viktnedgång, det handlar helt enkelt om att ställa om din inställning till mat och att göra livsstilsförändringar.
Äter du enbart 500 kalorier svälter du dig själv. Då handlar det om ren skada mot din kropp.
Joll - vilket redan bevisats om och om igen så ÄR det skillnad på kalorier och kalorier.
Jag var ett fetto på 103 kilo - och jag var bara 169. Jag åt glatt drygt 1500-2000 kalorier om dagen och gick ner 30 kilo på typ ett halvår - men en sak hade vi gemensamt i tänket; så jävla lite kolhydrater som möjligt.
Kroppen behöver kolhydrater, det är helt sant - men kroppen kan GÖRA eget glukos när man kommer in i ketos av att äta fett (och ett gram protein per önskat kilo kroppsvikt - två om man tränar för att bygga muskler) så det finns ingen orsak att äta det i kosten.
Kolla upp LCHF, eller Paleo, eller Dukan, och se om någon av dem kan tänkas passa dig. Jag skulle rekommendera LCHF, men jag vet att det inte passar alla - dock är det bra, för att man måste engagera sig i HUR och VAD man äter - och det bygger bra kunskap och vanor för resten av livet.
varför ligger denna tråd under sex och sådant?
Och som någon skrev, det är skillnad på kalorier och kalorier. 250 kcal från en smoothie (hemgjord så klart) är så mycket bättre än 0 kcal från lightläsk t ex.
Och som någon skrev, det är skillnad på kalorier och kalorier. 250 kcal från en smoothie (hemgjord så klart) är så mycket bättre än 0 kcal från lightläsk t ex.
Vad sägs som kvarg eller ägg?
varför ligger denna tråd under sex och sådant?
ett ägg är 85 kcal så ska du äta ägg så får du typ inte äta så mycket mer.
Enbart i ren vila 24 timmar per dygn gör kroppen av med ca 1200 kalorier. Så intaget bör ligga över det för att orka ö.h.t. Svält är absolut helt fel metod!
Enbart i ren vila 24 timmar per dygn gör kroppen av med ca 1200 kalorier. Så intaget bör ligga över det för att orka ö.h.t. Svält är absolut helt fel metod!
Som jag fattade det så undrade du vad du skulle byta ut 500kcal kolhydrat mot och inte att du bara skulle leva på det?
1g kolhydrat= 4,1kcal
1g protein = 4,1 kcal
1g fett = 9,1kcal
...så kanske protein efter som att det ger lika mycket energi/mängd. Fett är dubbla mängden energi om du äter samma mängd.
Vitaminer och mineraler är energilösa alltså de innehåller inga kalorier så det blir svårt att komma upp i 500kcal genom vitaminer och mineraler för att inte säga omöjligt.
Sen förstår jag inte varför du väljer just kolhydrater, du kanske äter extremt mycket av den sorten? Byter du ändå ut dom mot protein får du ändå i dig lika mycket energi.
Mitt tycke om lchf eller andra liknande dieter är att dom är till för tjocka latmaskar som vill sleva i sig feta såser och annat gott och samtidigt säga att dom är så fantastiskt duktiga som sköter sin kost. Man kan inte moffa massa onyttigt och hänvisa till att det är nyttigt. Nej man äter det för att det är gott.. Vill man ner i vikt finns det bättre sätt.
"För bra för att vara sant" är oftast inte sant
Gå till en dietist och få hjälp med en långsiktig kosthållning som passar dej. 500 kalorier är svält och inget du kan hålla långsiktigt. Att försöka helt undvika kolhydrater gör bara din kost ensidig. Ta det lugnare och se det långsiktigt.
Jag hoppas att du inte tänker begränsa dig till bara 500 kcal per dag, det är långt ifrån hälsosamt! En sund viktnedgång ligger på 1500 kcal/dag. Plus motion osv så klart.
Kroppen behöver även kolhydrater, men se till att få i dig långsamma sådana. Mycket grönsaker och osötade fullkornsprodukter. Sen är ju det självklara protein i alla dess former. Sök på LCHF-recept, recept med lågt GI osv osv. Och vad du än gör, SVÄLT INTE DIG SJÄLV!
Det finns tyvärr ingen quick fix till viktnedgång, det handlar helt enkelt om att ställa om din inställning till mat och att göra livsstilsförändringar.
Som tidigare nämnts. 500 är alldeles för lite! Två stora starköl motsvara cirka 500 kcal exempelvis (öl var inte en kostrekommendation).
Lifesum är en alldeles fantastiskt bra app för att följa energiintaget. Nu finns även receptförslag som du kan laga för att nå dina mål och följa eventuell diet. Rör du lite extra på dig lägger du in det så får du lite extra kalorier att äta för. Väldigt logisk och lärorik tjänst! Rekommenderas varmt!