• Myhanna

Någon som har jaydess hormonspiral?

Hej! Jaydess är den nya hormonspiralen, tidigare har bara (vad jag vet) Mirena funnits. Finns inte så mycket information på nätet om den, eller det finns men inte så mycket personliga upplevelser vilket jag känner mig lite mer intresserad av än såna vanliga informationssidor. Tyvärr är det ju oftast de som får dåliga biverkningar som brukar skriva om det, så det skulle vara intressant att få höra både den bra och dåliga sidan. Funderar på att testa! Tacksam om någon vill dela med sig av sina erfarenheter! Tack på förhand

• Svar på tråden Någon som har jaydess hormonspiral?
  • krillan7

Jag gick upp närmare 10 kg på några månader. Dock bra då blödningarna försvann nästan helt. Åkte ut idag pga vikökningen. . men all är ju inte så känslig mot hormoner så detta är nog inte så vanlig biverkning. Väldigt lite mensvärk. Lycka till!

• Myhanna
    krillan7 skrev 2015-09-21 19:12:35 följande:
    Jag gick upp närmare 10 kg på några månader. Dock bra då blödningarna försvann nästan helt. Åkte ut idag pga vikökningen. . men all är ju inte så känslig mot hormoner så detta är nog inte så vanlig biverkning. Väldigt lite mensvärk. Lycka till!

Tack för svar! Oj 10 kg, inte roligt men som sagt skönt att knappt inte ha någon menstruation och ingen värk
  • Diddi82

Jag har haft min i strax över ett år. Helt smärtfritt när jag satte in den. Lite blödningar i två veckor. Sen regelbunden mens som blivit mindre för varje gång. Nu nästan ingen mens alls. Lite problem med finnar första månaderna men det är helt borta nu. I

ngen viktökning och då har jag tidigare gått upp i vikt av p-piller men inte av jaydess. Har bara gott att säga om den. Mår väldigt bra

• Myhanna
    Diddi82 skrev 2015-09-23 20:16:36 följande:
    Jag har haft min i strax över ett år. Helt smärtfritt när jag satte in den. Lite blödningar i två veckor. Sen regelbunden mens som blivit mindre för varje gång. Nu nästan ingen mens alls. Lite problem med finnar första månaderna men det är helt borta nu. I ngen viktökning och då har jag tidigare gått upp i vikt av p-piller men inte av jaydess. Har bara gott att säga om den. Mår väldigt bra

Så roligt att läsa! Jag hade bestämt mig för att sätta in den nu! Har tid på måndag! Tyvärr har jag läst värsta skräckhistorierna i ett annan forum så nu funderar jag på att ringa och avboka det har bivit så skrämd Hemska smärtor har beskrivits vid insättning Hjälp!!!!
  • emseli

jag ska också sätta in en jaydess o då pga riklig mens. men kommer få göra det under narkos eftersom jag e så trång. minns livmoderhalscancer undersökningen förra sommaren. höll på att skrika rakt ut av smärta! den kvinnan var inte nådig... nuvarande gynekologen däremot e så snäll o försiktig. hon undviker onödig undersökning för att inte jag ska få ont i onödan

vill också höra fler upplevelser från er kvinnor! aptit? humör? sömn?

• Myhanna
    emseli skrev 2016-03-10 03:53:14 följande:
    jag ska också sätta in en jaydess o då pga riklig mens. men kommer få göra det under narkos eftersom jag e så trång. minns livmoderhalscancer undersökningen förra sommaren. höll på att skrika rakt ut av smärta! den kvinnan var inte nådig... nuvarande gynekologen däremot e så snäll o försiktig. hon undviker onödig undersökning för att inte jag ska få ont i onödan vill också höra fler upplevelser från er kvinnor! aptit? humör? sömn?

Åh så skönt att få den insatt under narkos! Har faktiskt funderat på att fråga detta men inte kunnat med! Nu blir jag jätte rädd, är också träng, båda min barn är födda med kejsarsnitt
Svar på tråden Någon som har jaydess hormonspiral?