• Anonym (afi)

Rätt till ledighet med betalning för flytt vid brandskadat hus

Någon som känner till regler vid fall som detta att familjen måste utrymmas snarast.
    Eller är det semester man får ta?

Arbetar som undersköterska på lanstinget

• Svar på tråden Rätt till ledighet med betalning för flytt vid brandskadat hus
  • Anonym (Inger)

Tror inte jobbet betalar för det.

Tjänstledigt eller semester.

Täcker inte er hemförsäkring detta?

• Brumma

Många företag (bland annat där jag arbetar) ger en dags betald ledighet vid flytt (liksom ledig dag vid eget bröllop, egen 60 års dag, begravning av närstående osv).

Kolla med din chef vad som gäller hos er.

• Brumma

Många företag (bland annat där jag arbetar) ger en dags betald ledighet vid flytt (liksom ledig dag vid eget bröllop, egen 60 års dag, begravning av närstående osv).

Kolla med din chef vad som gäller hos er.

• Anonym (afi)
    Anonym (Inger) skrev 2015-09-02 17:31:14 följande:

Tror inte jobbet betalar för det.

Tjänstledigt eller semester.

Täcker inte er hemförsäkring detta?

nej just den biten verkar de inte täcka.
    Ska kolla med min ag i morgon,
  • JPT

Det är nog väldigt olika. Vi får en dag ledigt vid flytt. 

• Anonym (Ffrlsk)

Du kan kanske ta obetald ledighet och få ersättning ur din husförsäkring som en kostnad i samband med skada. Vet inte om det ingår, men kolla.

• Anonym (afi)
    Anonym (Ffrlsk) skrev 2015-09-06 13:17:05 följande:

Du kan kanske ta obetald ledighet och få ersättning ur din husförsäkring som en kostnad i samband med skada. Vet inte om det ingår, men kolla.

Min försäkring täcker inte det som merkostnader i samband med evakuering av det som är kvar i huset. 
    JPT skrev 2015-09-04 23:10:38 följande:

Det är nog väldigt olika. Vi får en dag ledigt vid flytt. 

Nix det gjorde de inte.
    Obetald ledighet alltså  Obestämd
  • Anonym (Ffrlsk)