Transkvinna nekad att använda tjejernas omklädningsrum - rätt eller fel?
Motivera gärna!
Blev lite tokigt när jag skrev svarsalternativen, sorry.
Ja betyder rätt och nej betyder fel.
Lite felformulerad fråga när svarsalternativen är "ja" och "nej". Jag hoppas att "nej" betyder att det är fel, för det är vad jag svarade.
Jag tycker också det är fel att neka henne men kan inte svara på omröstningen pga alternativen.
Jag tycker också det är fel att neka henne men kan inte svara på omröstningen pga alternativen.
Fan spelar det för roll om han identifierar sig som en tjej? Det är fortfarande en kille.
Tjejerna ska inte vara tvingade att byta om med honom. Och om nu killarnas omklädningsrum inte duger tycker jag ett separat sådant är en ultimat lösning.
Hörru apan du borde väl vara proffs på FL nu och gjort rätt ju
Jag tycker att hon ska sluta gnälla och gå till det egna omlädningsrummet som hon blev tilldelad.
Hon vill ha respekt för den hon är (och har rätt till det) men då måste hon också ge respekt tillbaka till de andra, man får inte respekt utan att ge det.
Jag har som många här redan vet en son som är född flicka, han byter om i eget omklädningsrum och inte tusan känner han sig kränkt för det, det var en självklarhet att det skulle vara så.
Jag har lärt honom i från början att han är annorlunda och att det är okej, det gör att han förstår att vissa saker måste han göra annorlunda mot de andra killarna så att alla känner sig bekväma och det är bara så hanns liv ser ut och inget att känna sig kränkt över.
Fattar inte hur man svarar?
Jag är splittrad i frågan, och har därför undvikit att rösta.
Men alltid när frågor likt denna, ställer jag mig frågan:
VILKET ÄR VÄRST...ATT 150 MÄNNISKOR KÄNNER SIG KRÄNKTA, ELLER ATT EN ENDA MÄNNISKA GÖR DET???
VILKET ÄR VÄRST...ATT 150 MÄNNISKOR KÄNNER SIG KRÄNKTA, ELLER ATT EN ENDA MÄNNISKA GÖR DET???