• Sambons skulder

Sambons skulder

Hej!
    Vet inte vart jag ska vända mig riktigt men känner att jag måste få rådfråga. Sambon har smslån. En hel del faktiskt.. Vi skrev ihop alla lån och det ligger på runt 250 000 kronor. Problemet är att han måste ta ett nytt lån för att betala befintliga. Jag hjälper till med det jag kan men han vill inte. Han tycker det är väldigt jobbigt och jag förstår honom. Men han är tacksam för att jag hjälper. Jag står som medsökande på lån hos banker osv men han får inget lån.. Antagligen pga för många kreditupplysningar.. Han har närmare 90 stycken.. Någon som har någon koll på vad vi kan göra? Vi vill ju börja planera för framtiden, ni vet spara pengar och kunna köpa hus i framtiden. Få honom skuldfri och mindre stressad. Känns som att allt skulle bli bättre för honom då. Han skulle må bättre.. 

Jag har erbjudit mig att jag kan ta ett lån på banken så får han betala den kostnaden varje månad istället men det vill han inte. Han vill inte att jag ska ta ett lån åt honom för då kommer fakturan i mitt namn, inte hans.. 

Någon som vet vad man kan göra då vi inte får igenom ens en samla dina lån? 

• Svar på tråden Sambons skulder
  • Aniiee

Börja beta av skulderna. OCH TA FÖR FAN INGET LÅN I DITT NAMN.

Gire bless me, have I only hot-blooded boys left in my fold?
  • Olympia

Varför tror du att han ska betala av ett lån till dig om han inte har betalt sina skulder tidigare?

Svar på tråden Sambons skulder