• josanl

syriens barn på flykt

hej alla föräldrar,

ni har väl alla donerat en liten slant till barnen i syrien som är på flykt.
    Efter en minnestund jag deltog i här ikväll till minne av lille Aylan som dog under flykten uppmanar jag alla att hjäpa till på ngt vis.
    I de flesta städer finns de samlingspunkter för saker  man kan skänka till flyktingarna som redan fått hjälp in i landet, i form av kläder hygienartiklar etc.
    På min blogg finns olika organisationer för donationer samlande : ww.josanl.blogg.se

hoppas ni skänker en slant :)

• Svar på tråden syriens barn på flykt
  • athanatos

Varför ska man skänka till dom? Skänkte man till nazisternas barn när dom flydde efter att Tyskland hade fallit?

• josanl

Man skall skänka till dem för att de inte skall svälta ihjäl. o för att de ska få mat i hemlandet och inte tvingas ta flykten över medelhavet och drunkna!

• athanatos
    josanl skrev 2015-09-03 20:17:37 följande:

Man skall skänka till dem för att de inte skall svälta ihjäl. o för att de ska få mat i hemlandet och inte tvingas ta flykten över medelhavet och drunkna!

Nej man ska inte skänka pengar till skurkar och fascister. Dom borde stanna kvar i sitt hemland och stå för vad dom har gjort.
  • nokitus
    athanatos skrev 2015-09-03 20:21:51 följande:

Nej man ska inte skänka pengar till skurkar och fascister. Dom borde stanna kvar i sitt hemland och stå för vad dom har gjort.

För domdär barnen har ju gjort så jävla mycket!
  • athanatos
    josanl skrev 2015-09-03 20:39:09 följande:

Vad har små barn nånsin gjort för att förtjäna krig?

Pengarna går ju till deras föräldrar också. Knappast så att alla flyktingar är barn.
  • josanl

ja de behövs väl mat till dem som skall ta hand om barnen åxå...

• SpanskaFlugan
    athanatos skrev 2015-09-03 20:21:51 följande:

Men lägg ner och ta en kurs i historia.....
    Egentligen ska man inte klaga över allt hat vi får från SDtrollen. Tänk så mycket värre det skulle vara att få deras godkännande
  • Frontline

Skänker inte ett öre eller en en möglig brödbit...
    Kan på min höjd bidra med pengar för att införskaffa en stor bomb och blåsa bort dessa  länder från världskartan..

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • FalskaVidrigaMänniskor

Jag skänker redan pengar, men till andra barn i nöd.
    Gjorde det av mig själv, utan att ha sett en bild av ett barn och fallit för grupptrycket.
    Tycker hela denna grej är så falsk.
    Samma dag som den pojken spolades upp på stranden, spolades även 6 andra barn upp. Det var totalt 7 barn som kom till det sjukhuset den dagen.
    För att inte tala om alla de HUNDRATALS barn som redan har spolats upp på exakt samma strand, tidigare i år.
    Men det är först nu folk vaknar - pga grupptrycket. Det är så falskt. Så förljuget.

• SpanskaFlugan
    Frontline skrev 2015-09-04 00:02:52 följande:

Skänker inte ett öre eller en en möglig brödbit...

Kan på min höjd bidra med pengar för att införskaffa en stor bomb och blåsa bort dessa  länder från världskartan..

Då kanske du kan ta och börja med att blåsa bort USA, UK, Frankrike och Ryssland också. Det är ju deras politik som under det senaste 130 åren skapat situationen i dagens Mellanöstern.
    Egentligen ska man inte klaga över allt hat vi får från SDtrollen. Tänk så mycket värre det skulle vara att få deras godkännande
  • SpanskaFlugan
    SpanskaFlugan skrev 2015-09-04 09:12:49 följande:

Då kanske du kan ta och börja med att blåsa bort USA, UK, Frankrike och Ryssland också. Det är ju deras politik som under det senaste 130 åren skapat situationen i dagens Mellanöstern.

SpanskaFlugan skrev 2015-09-04 09:12:49 följande:

Glömde bort Tyskland, Portugal, Italien och Nederländerna också, bäst att ta med Spanien också för att vara på den säkra sidan. Och Österrike så klart.
Svar på tråden syriens barn på flykt