• appeljuice2

Kär i arabisk tjej

Hej

Har träffat en tjej jag gillar som är slående vacker också
    Vi har bra kemi och hon verkar gilla mig + vara lite blyg inför mig hehe
    Jag är lång och lite bad boy sådär som invandrartjejer brukar gilla :P

Jag brukar passa bra med dessa tjejer men har aldrig träffat en arabiska faktiskt.

Okej, så enligt strikt islam så är de: ingen pojkvän, bara giftermål och absolut inte en kristen pojkvän eller man.
    Så är det enligt islam då, klubbat å klart. No chance.

Men, det jag behöver hjälp med.
    Det finns arabiska tjejer som har svenska män/pojkvänner.
    Jag vet ett par kurdiska tjejer som har svenska pojkvänner, och så vitt jag vet så finns det typ inte kristna kurder utan dessa tjejer är då muslimer..
    Men de brukar vara födda här

Denna tjejen har invandrat här.
    Och nej, hon har inte slöja, hon får umgås med kompisar efter skolan, resa på semester osv.
    Det vet jag

men det säger ju egentligen ingenting.
    Fatima som blev hedersmördad hade väl inte heller slöja osv. så ja hon kan ha en djupt troende strikt familj ändå.

Så vad har man för chanser på en ev. invandrad muslimsk tjej?
    Hon är i princip som en svensk tjej, ingen slöja, klär sig västerländsk, går på universitet, åker på semester, pratar ren svenska

Enda ytliga skillnaden är väl att hon är ca 200 % mer sexig och exotisk en svensk kvinnor hehe ;) no offence till er

Så era erfarenheter, hur funkar detta?

För om dom till 100 % följer sin tro så är en kristen man inte acceptabelt.

Lite hjälp tack :)

• Svar på tråden Kär i arabisk tjej
  • Anonym (a)

Varför fokusera på ursprung? Träffar du en tjej du gillar och hon gillar dig kan ni väl fortsätta dejta... dvs den "vanliga vägen"? Låt henne säga om hon inte kan vara med dig pga religion mm eller pga att hon inte gillar dig på det sättet...

• Anonym (skärp dig)

Hahahahahahaha, du kallar dig själv för "bad boy"....???

Herregud, är du 15 år, eller?

• Anonym (Cecilia)

tänk om du gifter dog med henne och samtidigt gifter dig med hela hennes familj?Kandke svärmor flyttar till er?

• Litet My

Du tror inte att hon har bättre svar på vad som gäller specifikt för henne än vi?

• M A F H H

Hon är som en svensk tjej säger du, så vad är problemet?

Har du dessutom någon källa på att Fadime var muslim? För det har jag inte läst någonstans alls, utan snarare att släkten tillhörde en annan religion (yezidism eller zoroastrism) men det är inget som det står mycket om.. Så undrar därför vilka källor du har.

• FIame
    M A F H H skrev 2015-09-03 21:52:42 följande:
    Hon är som en svensk tjej säger du, så vad är problemet? Har du dessutom någon källa på att Fadime var muslim? För det har jag inte läst någonstans alls, utan snarare att släkten tillhörde en annan religion (yezidism eller zoroastrism) men det är inget som det står mycket om.. Så undrar därför vilka källor du har.
    Zoroastrism? Really?

Det är som om Dalai Lama skulle bli mördare.
  • M A F H H
    FIame skrev 2015-09-03 22:06:07 följande:
    Zoroastrism? Really?

Det är som om Dalai Lama skulle bli mördare.
    Jag vet inte, det är det jag hört. Mer troligt att hon är yezidi dock.
    Därför jag frågade.

Och vad är det konstiga med just zoroastrism? Finns fortfarande folk som tror/tillhör den.
  • Anonym (suck..)

Vem har sagt att bara för att en person är arab så är denne en muslim? Finns andra religioner bland araber.. Håll skillnad på religion och härkomst

• Anonym (:))

Hej!

Jag är iof också svensk men tänker svara så gott jag kan.

Jag är idag gift med en muslimsk man så jag vet ändå lite hur det fungerar.

Det är som du kanske vet okej för en man att gifta sig med en kristen tjej men inte tvärtom eftersom att det anses som att oftast tar barnen efter sin pappas religion och blir uppfostrad efter den så för att barnen ska komma på rätt väg så är det så. Därför är det inte tillåtet att en tjej gifter sig med en man som har en annan religion.

Jag valde att konvertera till islam, absolut inte för att jag var tvungen (eftersom att det skulle gått att gifta sig ändå) utan för att jag drogs dit och det kändes rätt för MIG.

9,5 av 10 muslimska familjer skulle aldrig acceptera att deras dotter gifter sig med en man med annan religion (min uppfattning) oavsett om dom bär slöja eller inte då det inte har någon som helst betydelse i det här sammanhanget. Dock om mannen skulle konvertera till islam så skulle det inte vara något problem ifall han nu är svensk, kines eller amerikan.

Gör precis så som du känner men förvänta dig inte något kan jag säga, religion är allting för en muslim, man lever för Gud. Man skulle inte bara se förbi det för att du är trevlig eller så. Tuffa ord kanske men jag vill inte göra dig besviken och är hellre 100% ärlig.

Har du aldrig tagit upp det här och pratat med henne om det? Det kanske vore en bra idé?:)

Lycka till!

• Anonym (Tja)

Tja...

Lär känna henne lite bättre, prata med henne, bli hennes vän.
    Visar det sig att hon är en rättrogen muslim och du älskar henne så får du väl lära dig lite mer om islam, läs på om religeionen. Män kan ju också konvertera om de vill gifta sig med en muslimsk tjej och det känns rätt.  ;)

• Anonym (Va?)
    appeljuice2 skrev 2015-09-03 20:13:44 följande

.
    Det finns arabiska tjejer som har svenska män/pojkvänner.
    Jag vet ett par kurdiska tjejer som har svenska pojkvänner, och så vitt jag vet så finns det typ inte kristna kurder utan dessa tjejer är då muslimer..
    Men de brukar vara födda här

Aldrig hört talas om det att tjejerna har svenska killar?
  • Anonym (glöm)

Glöm det där, hade du varit tjej så hade det kanske funkat men som man kan du bara glömma det.

Som det mesta i islam så är det männen värld, en muslimsk man kan gifta sig med en icke muslim, en muslims kvinna får inte göra det. Som alla religioner så vill de gärna locka till sig mer folk, så är du beredd att bli muslim så har du kanske en chans även om jag tippar på att ingen kommer tro att du gör det för att du gillar islam utan för att du vill ha punani.

PS! Skippa snacket om badboy, en badboy säger inte att han är en badboy, en badboy är en badboy och behöver inte skylta med det. Det är lite som att du vet att du är Svensk, du behöver inte bevisa det för någon. De enda som går omkring och snackar om att vara badboys är osäkra badboywannabes.

• Anonym (dejtat)

Jag dejtade nyligen en muslimsk kvinna.......men till slut valde hon att bryta upp eftersom hennes familj, släkt och vänner skulle utesluta henne ur gemenskapen om de fick veta att hon var tillsammans med en svensk man. Då har de ändå bott här i 30 år. Så nej, glöm detta! 

• Anonym (Va?)
    Anonym (dejtat) skrev 2017-09-07 22:35:44 följande:

Jag dejtade nyligen en muslimsk kvinna.......men till slut valde hon att bryta upp eftersom hennes familj, släkt och vänner skulle utesluta henne ur gemenskapen om de fick veta att hon var tillsammans med en svensk man. Då har de ändå bott här i 30 år. Så nej, glöm detta! 

vad ovanligt var kom hon ifrån? 
  • Anonym (Me)
    Anonym (glöm) skrev 2017-09-07 17:48:11 följande:
    Glöm det där, hade du varit tjej så hade det kanske funkat men som man kan du bara glömma det.

Som det mesta i islam så är det männen värld, en muslimsk man kan gifta sig med en icke muslim, en muslims kvinna får inte göra det. Som alla religioner så vill de gärna locka till sig mer folk, så är du beredd att bli muslim så har du kanske en chans även om jag tippar på att ingen kommer tro att du gör det för att du gillar islam utan för att du vill ha punani.

PS! Skippa snacket om badboy, en badboy säger inte att han är en badboy, en badboy är en badboy och behöver inte skylta med det. Det är lite som att du vet att du är Svensk, du behöver inte bevisa det för någon. De enda som går omkring och snackar om att vara badboys är osäkra badboywannabes.
    Håller med
  • Anonym (Va?)

Är det väldigt ovanligt att invandrartjejer träffar svenskar?

• Anonym (Tittavakul)

Bad boy säger du att du är. Och så frågar du här hur du ska göra. En man hade gjort som han själv kände.

Svar på tråden Kär i arabisk tjej