• Anonym (Går det?)

Gå ner 7kg på 2 månader

Jag väger i nuläget 57kg och för några månader sen vägde jag 54kg. Jag var inte nöjd när jag vägde 54kg och mår jätte dåligt nu när jag väger 57kg! Jag skulle vilja väga 50kg, min fråga är om det är möjligt att gå ner 7kg på ungefär 2 månader? Om jag äter 1500kcal och tränar några gånger i veckan kommer jag gå ner 7kg på 2 månader då? Eller kommer det ta längre tid?

• Svar på tråden Gå ner 7kg på 2 månader
  • Aniiee

Det bör inte vara några direkt problem, om du bara får till det. 1 kg på en vecka är helt ok takt och två månader = 9 veckor, så du har lite marginal att svänga dig med. DOCK så är det mycket svårare att gå ner om man redan är normalviktig (vilket du säkert är), så det gäller att ligga i och inte fuska. 

Gire bless me, have I only hot-blooded boys left in my fold?
  • Anonym (Varför 50?)

7 kg på två månader när man inte är överviktig är kanske inte omöjligt, men hyfsat optimistiskt...

Men hur lång är du? Och varifrån kommer siffran 50? Jag skulle vilja väga 52 kg, ligger idag på 55-56. För mig verkar det vara min kropps idealvikt... Lätt att hålla, jag äter bra, tränar bra, mår bra och håller den vikten. Tycker själv att området midja-rumpa-lår kunde och borde vara mer slimmat. Men vid 52 så ser istället nyckelbenen väldigt utstickande ut, på ett sätt som varken ser snyggt eller sunt ut...

Så mitt råd är att hitta en vikt där kropp, kost, träning m.m. möts på ett bra sätt, istället för att tills arken pris jaga kilo...

• Anonym (Går det?)
    Aniiee skrev 2015-09-05 19:28:57 följande:

DOCK så är det mycket svårare att gå ner om man redan är normalviktig (vilket du säkert är), så det gäller att ligga i och inte fuska. 

Varför är det svårare att gå ner i vikt när man är normalviktig?
  • Anonym (Går det?)
    Anonym (Varför 50?) skrev 2015-09-05 20:46:05 följande:

7 kg på två månader när man inte är överviktig är kanske inte omöjligt, men hyfsat optimistiskt...

Men hur lång är du? Och varifrån kommer siffran 50? Jag skulle vilja väga 52 kg, ligger idag på 55-56. För mig verkar det vara min kropps idealvikt... Lätt att hålla, jag äter bra, tränar bra, mår bra och håller den vikten. Tycker själv att området midja-rumpa-lår kunde och borde vara mer slimmat. Men vid 52 så ser istället nyckelbenen väldigt utstickande ut, på ett sätt som varken ser snyggt eller sunt ut...

Så mitt råd är att hitta en vikt där kropp, kost, träning m.m. möts på ett bra sätt, istället för att tills arken pris jaga kilo...

Jag är 172-173cm lång och siffran 50 känns bra för att när jag vägde 54kg så var min mage ändå tjock så jag tror att om jag går ner till 50 så kommer den vara platt/plattare
  • Anonym (Hmm)

Samma här!!

Vi kan kanske hjälpas åt.

• Anonym (Går det?)
    Anonym (Hmm) skrev 2015-09-06 08:35:43 följande:

Samma här!!

Vi kan kanske hjälpas åt.

Hur kan vi hjälpas åt?
  • Aniiee
    Anonym (Går det?) skrev 2015-09-06 03:20:17 följande:
    Varför är det svårare att gå ner i vikt när man är normalviktig?
    Försvarsmekanism. Din kropp vill inte dö av svält, plus att det inte finns så mycket att ta av när man redan är normalviktig. Din kropp vill helst inte heller göra sig av med muskler. 

Är man normalviktig ska man egentligen slänga ut vågen och ta fram måttband istället. Muskler vill man ju ha lite i alla fall (minst så kroppen går att använda) och muskler väger mer än fett, så man kan absolut bli smalare trots att vågen står still.
    Gire bless me, have I only hot-blooded boys left in my fold?
  • Anonym (Hmm)

Ja, jag vet inte. Jag har gått en fetingpromenad och ska nu cykla och köra ett tag på löpbandet. Samt äta mer grönt. Broccoli, sparris, ärtor osv... Omelett också. Blev utskälld för att jag gått upp i vikt :D

• Anonym (Hmm)

Ja, jag vet inte. Jag har gått en fetingpromenad och ska nu cykla och köra ett tag på löpbandet. Samt äta mer grönt. Broccoli, sparris, ärtor osv... Omelett också. Blev utskälld för att jag gått upp i vikt :D

• Anonym (Hmm)

Det finns en jättebra bok, gick ner sju kilo. Pauluns GI-månad. Den äter jag efter när jag vill gå ner. Bra mat.

Svar på tråden Gå ner 7kg på 2 månader