• Lilloooo

Bikarbonat och gravid

Vet någon om man kan använda bikarbonat i hopp om att lindra sin slemhosta, när man är gravid?

• Svar på tråden Bikarbonat och gravid
  • amalie79

Jag fick tipset om det mot halsbränna, funkade! Kollade lite men hittade inget varken för eller emot och eftersom det var mitt i natten o novalucolen slut så var det bara att svälja för att få sova.

• amalie79

Jag fick tipset om det mot halsbränna, funkade! Kollade lite men hittade inget varken för eller emot och eftersom det var mitt i natten o novalucolen slut så var det bara att svälja för att få sova.

• amalie79

• Annelie 76

Bikarbonat är inget farligt. Det är en av ingredienserna i bakpulver och du har väl aldrig sett varningar för det?

• nuharjagbytt
    Annelie 76 skrev 2015-09-06 08:30:12 följande:

Bikarbonat är inget farligt. Det är en av ingredienserna i bakpulver och du har väl aldrig sett varningar för det?

Sådär kan man ju inte resonera det är väldig skillnad på att äta kakorna och att ta det som det är. I kakan reagerar bikarbonaten under tillagningen och det är I princip inget kvar när du äter.

TS jag säger definitivt inte att det är farligt det var bara resonemanget som var tokigt. Om du brukar ta bikarbonat och har koll på doseringen borde det vara ok. Tyvärr så hittade jag inget om graviditet när jag googlade.

Detta var helt nytt för mig som bara brukar använda bikarbonat som rengöring. Så jag blev lite förskräckt av frågan innan jag googlade. Det bubblar ju rätt rejält om man häller varmvatten på bakpulver. Det använder jag för rengöring av temuggar. Ska köpa hem bikarbonat och testa mot min slemmiga hals.
  • Flygfotogen
    Annelie 76 skrev 2015-09-06 08:30:12 följande:

"Inget farligt" är väl en överdrift? Det används inom sjukvården.
Svar på tråden Bikarbonat och gravid