• Orkide

Barnfria en natt

Hej!

Behöver tips på vad vi ska hitta på. Vi har två barn på 4 och 2. Barnen ska för första gången sova borta en natt. Vi har inte möjlighet till detta speciellt ofta så vi vill verkligen uttnyttja detta dygn.

Vad ska vi hitta på??

Bor i Sthlm.

• Svar på tråden Barnfria en natt
  • Anonym (skärp dig)

Ni bor alltså i en stor stad och ni vet inte vad ni ska hitta på?????

• StevenDiese
    Anonym (skärp dig) skrev 2015-09-05 19:35:21 följande:

Ni bor alltså i en stor stad och ni vet inte vad ni ska hitta på?????

Tror du verkligen att man vet om allt som finns att göra i Stockholm. Det finns nog en hel del guldkorn som man inte vet om.

Tycker det är du som ska skärpa dig.
  • Orkide

Vi är två föräldrar som bara varit hemma med våra barn i fyra år utan att göra något ensamma. Jag vill ha tips på hur vi gör det bästa av vårt dygn. Å ja jag bor i storstan utan att veta vad o hela friden vi ska göra..

• Penida

Vi har varit barnfria en hel del och bäst är det alltid när vi inte planerar något utan gör vad vi känner för just då.

Avskyr CIO-metoder
  • Natulcien

Det är ju såklart individuellt och beror på vad just ni tycker om...

Gå ut och äta något gott på lyxkrog, gå på teater, gå på bio, gå på spa, bara vara hemma och mysa och laga mat ihop, träna ihop, gå på nattklubb och dansa som galningar, eller bara sova länge och ostört... etc. Skrattande

• Santin

Jag hade inte velat göra något speciellt. God mat tillsammans. Hemma eller på restaurang kvittar. Ett gott glas vin tillsammans i soffan. Sovmorgon och en lugn mysig frukost.

Annars är väll hotell/spa alltid mysigt.

• Anonym (Inget)

Något väldigt otvunget. Lite sovmorgon, lång frukost. Kanske träna ihop eller någon aktivitet ni tycker om. Mysa hemma, äta hemma eller ute. Göra ingenting speciellt är nog det vi satsat på.

Härligt med ensamtid!

• Orkide

Finns det några bra parmassage ställen som någon kan tipsa om?

• SallyK

Ta en långpromenad tillsammans, passa på att prata ostört. Jag skulle skippa restaurang, man hamnar alltid för nära någon annan. Köp nåt gott ur delidisken på ICA, ta med en flaska vin om ni gillar sånt och sätt er ute någonstans med utsikt. Var ifred för en gångs skull. Hoppas att ni får en fin kväll!

• sina

Gå på toa med stängd dörr, prata ostört, äta något gott i lugn och ro, ligga ordentligt och sen sova, sova, sova.

Det är väl allt man behöver?

• Anonym (skulle jag gjort)

varför lämna sängen?

• Anonym (B)
    Orkide skrev 2015-09-09 06:21:25 följande:

Vi vill både göra någonting än att bara vara hemma

Ta in på något lite lyxigare hotell kombinerat med att gå ut och äta på någon lite lyxigare restaurang?

• Anonym (vill oxå!)

Jag hade velat äta tidig middag på Lilla Ego och sedan gå på teater (kan rekommendera Skuggland på Dramaten). Efter det hem och dricka lite vin, ligga högljutt och sedan sovmorgon läääänge och kanske ligga på morgonen igen.

Drömdaten med min man Solig

Svar på tråden Barnfria en natt