Hörselgångsinflammation/öra
Hörselgångsinflammation !!!!
Jag har aldrig varit med om något liknande i smärtväg!!
Jag födde barn utan någon som helst bedövning och det gjorde ONT men det var över på 2 timmar men den här hörselgångsinflammationen/örongångsinflammationen är galet smärtsam!
Öra,käke,hals,huvud ja hela vänster sida av huvud och hals är drabbat!
Trodde först det var en "vanlig" öroninflammation så tänkte att jag skulle vänta ut den ( har hört att man inte får antibiotika mot det längre ) men när smärtan blev outhärdlig och hörselgången svällde igen,hörseln försvann,jag inte kunde tugga/gapa och knappt prata,blev stel i nacken och inte kunde vrida på huvudet så tog jag mig till läkaren.
Lite i senaste laget tyckte doktorn,det gick knappt att se in i örat så en tamponad fick sättas in sedan "vattnades" den med alsolsprit var tredje timme i 1 dygn,antibiotika sattes in,när tamponaden togs ur droppar jag nu med antiinflammatoriska öronproppar 4 ggr/dygn.
Men hur länge ska smärtan sitta kvar???
Är nu inne på fjärde dygnet med antibiotika men smärtan är fortfarande olidlig,det känns som att örat ska spricka,det pulserar,kliar och är stopp!!
Är det någon som haft det och som kan svara på hur lång tid det tar innan det vänder?