• Marre22

Bli gravid med kort cykel?

Jag har numera fått en relativt kort menscykel, mellan 23-25 dagar.

Min läkare hävdar inte att det ska vara några problem att bli gravid, utan ser det mest som att jag får fler chanser eftersom ÄL kommer tätare.

Ni som har kort cykel, har ni blivit gravid utan problem?

Jag har ff ÄL på dag 12-14...

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Bli gravid med kort cykel?
  • vhn

Hej

Jag har en cykel som är ca 24 dagar. Inte haft några problem o bli gravid pga av längden. Sen har jag haft flera mf men det har ju inte med cykellängden o göra.

• anja1661

Har en cykel på 26 dagar. Väntar nu mitt fjärde barn så jag har inte haft problem :)

• Mymlan1986

Håller med din läkare, fler chanser att bli gravid, jag har en cykel på 25 dgr, det var inga problem :)

• mammalovis

Jag har haft varierande cykler inför olika barn. Med andra låg jag oftast på 23-28 dagar. Först när vi hade sex så fort mensen var över lyckades vi (fjärde försöket). Innan dess hade vi mer försökt vid beräknad ägglossning.

Med andra barnet tog det sig när vi gjorde en chansning.

Efter ett år med Cerazette blev jag väldigt oregelbunden, så varierade mellan 21 dagar och 2 månader, men när vi försökte direkt efter mensen tog det sig igen. Jag tror vi försökte mindre än ett halvår lite halvhjärtat. Det var ju så svårt att veta med så oregelbunden mens.

Frågan är hur du vet så säkert när din ägglossning sker om inte läkare gjort ultraljud? Sedan får du ju räkna med att spermierna kan leva några dygn, så det är smart att försöka några dagar innan.

Svar på tråden Bli gravid med kort cykel?