• LisaAa

Hur länge blödde ni efter MA

fick bekräftat hos gyn mån 24/8 att jag fått MA.. Fick tablett som skulle förbereda kroppen för att sedan ta cytotec på onsdagen för att sätta igång det hela.. Började dock blöda och började komma klumpar redan måndag kväll.. Ringde gyn och dom tyckte att jag iaf skulle ta cytotec på onsdag fast det hela redan satts igång av sej självt..

Sedan sa dom att man skulle blöda i 7-10 dagar som en vanlig mens ungefär..

Nu har det gått 14 dagar och jag blöder fortfarande! Har inte blött rikligt utan mindre än vanlig mens! Förutom en sväng idag då det kom en sväng ganska rikligt!

Låter ju konstigt om allt inte kommit ut när jag tagit cytotec?!

• Svar på tråden Hur länge blödde ni efter MA
  • Jag är bara jag

Det är mycket vanligt dels att inte allt ändå kommer ut med Cytotec och dels att blöda länge. Mitt första MA blödde jag 2,5 vecka och det andra minst 4 veckor,kanske 4,5 t.o.m! Visserligen med tvillingar, men ändå. Så 14 dar är inget konstigt. Bara om man blöder jättemycket hela tiden,har extremt ont eller får feber-det kan tyda på nåt fel. Dessutom ska du självklart göra en efterkontroll! Ibland kommer inte allt ut ändå fast man blöder länge och då kan man behöva en omgång piller till.

Beklagar verkligen!

• LisaAa

Ja då är det bara att hålla tummarna att det slutar snart då! Börjar bli lite tröttsamt att blöda då jag hade små blödningar innan missfallet oxå! Så har smöblött i tre månader nu! :-/

När jag var på gyn så sa dom att inget efterbesök behövdes utan att jag skulle göra ett nytt grav test efter 4 veckor! Visade det fortfarande positivt skulle jag komma tillbaka och kolla upp det!

• Jag är bara jag

Man bör alltid göra efterkontroll för att se att allt är ute och att det läkt. 4 veckor är ju länge att gå innan ev. koll. Jag fick tid en evcka efter sista pillren,då såg det bra ut,småblödda 1,5 vecka till. Tog aldrig gravtest vare sig först eller andra gången-de kan visa positivt i månader nämligen.

• Grön elefant

Tycker du ska kolla upp det om det inte slutar snart. Jag småblödde i 6 veckor och gjorde ett ultraljud som visade att det fanns en rest kvar. Fick ta cytotec igen och då kom det ut på en gång.

Den gången gjorde det inte ont i allafall. Var så less på att blöda, var utomlands på semester.

• LisaAa

Började blöda riktigt ordentligt idag igen med klumpar och hela baletten igen! Så ska få komma och kolla upp det imorgon! Hoppas dock att allt kommer ut idag för cytotec var helt vedervärdiga tycker jag! Men är så sjukt less på att blöda nu så det ska bli skönt att kolla upp! Man vill ju att det ska vara över så man kan släppa detta och gå vidare!

• tussan

Jag fick missfall o fick sån där tablett men blödde iaf mkt o hade ont..fick åka in akut o blev sövd o skrapad..hde massa rester kvsr som inte kroppen klrade av o få ut själv så kolla upp de där..du kanske behöver bli skrapad. Jag är inne på vecka fyra nu o blöder än..dock inte alls mkt.

• LisaAa

Fick en kur methergin när jag va dit och sen en ny tid några dagar efter och då blödde jag fortfarande mycket och hade rester kvar så fick en skrapning senare samma eftermiddag! Slutade blöda igår så det blev en ände tillslut! :)

Svar på tråden Hur länge blödde ni efter MA