• Anonym (Sua)

Vad jobbar ni med som lider av ångest/depp

Vad jobbar ni med som lider av ångest/GAD/panikångest osv.

Här själv haft det i 12 års tid och jobbar inom Hotel branschen. Vilket jag hatar men min starka ångest hindrar mig från att byta jobb. Här försökt 2gng, fick fruktansvärd ångest.

• Svar på tråden Vad jobbar ni med som lider av ångest/depp
  • Anonym (socsekr)

Jag jobbar som socialsekreterare på 75%. Funkar jättebra för då har jag fokus på andra än min egen ångest....

• Anonym (Anna)

Jag har GAD och panikångest, har haft en depression som jag har tagit mig ur. Jag har jobbat som lärarvikarie i fyra år och studerar nu vid universitet för att bli gymnasielärare. För mig är det skönt att ha ett jobb där jag är fokuserad på andra människor och har många bollar i luften eftersom det hjälper mig att inte fastna i mitt eget huvud. Dessutom är det bra för mig att ha ett jobb där jag själv kan styra över min egen tid till viss del. Behöver jag gå ut ur klassrummet för att ta medicin och andas två minuter så kan jag göra det. 

• Kereza

Kundsupport. 
    Allt som har med KUNDER att göra, där man konstant ska ignorera sig själv till förmån för andra - som fan inte ens har vett att uppskatta det - gör en troligen deprimerad. Det känns lite som att man är hela världens jävla slagpåse, och själv är man en maskin som enbart finns till för att fixa DERAS jävla misstag - nämen OJ, HAR du skrivit på ett kontakt/ingått ett avtal/beställt en löpande service för pengar/köpt fel jävla pixel i ett spel/slängt telefonen i backen/ignorerat slut-datumet på din produkts garanti? Jamen SJÄLVKLART ska du ringa och skriva åt någon ANNAN då, för det vore väl FAN om du skulle förväntas ta ansvar för dina egna handlingar?

Jag HATAR "kunder" - det finns inget vidrigare - och mitt liv, min lön, mitt arbete, och hur jag behandlas i stort avgörs av en bunt självförhärligande jävla nollor som prompt måste skylla på ANDRA vad det än gäller.

Och sen sitter man där och försöker vara snäll, försöker le, försöker vara empatisk, och man får Enbart skit för det - både från kunden, och - när denne ser ens survey-statistisk - arbetsgivaren. 

Naturligtvis finns det vägar ut - typ att utbilda sig till något annat, fast då har man - dum som man är och var - inte ens betyg från nionde klass, har lämnat Sverige, och har kärat ner sig i en man med tillochmed SÄMRE förutsättningar än en själv - och då ska man välja mellan det enda bra man har; sin partner, eller en möjlig framtid där man inte vaknar varje morgon och tänker att "Jag vill dö" innan man går och blir kastad lite mer skit på av folk som inte förtjänar att leva. 

Ungefär så.

• Anonym (...)

Jobbade med kunder som hade problem. Funkar bra när man mår bra, men sen... Man drars ner!!

Funderar på att jobba med ett yrke där man inte har så mycket samtalskontakt, t.ex. tandläkare.

• Anonym (Sua)
    Anonym (socsekr) skrev 2015-09-06 19:51:25 följande:

Jag jobbar som socialsekreterare på 75%. Funkar jättebra för då har jag fokus på andra än min egen ångest....

Här en högskoleutb, liknande socionom. söker jobb men vet inte hur jag ska hantera ångesten. Får ofta ångest vid förändringar och har presentation ångest.
  • Anonym (gege)

Jag jobbar just nu som elevresurs på en grundskola. Drömmen är att bli dietist, så just nu pluggar jag språk så att jag ska få meritpoäng (måste ha det då antagningspoängen är höga).

• Anonym (Pappa31)

Ångest är en del av livet för de flesta människor.

Jobbar som IT-konsult.

• Anonym (...)

Ja och en del gör något åt det.

• Anonym (Jobbar med människor)

Jag jobbar med människor som är utsatta. Ibland undrar jag om jobbet gör mig deppig/ångestfylld eller om det förhåller sig tvärt om, att depp/ångest "hemifrån" gör jobbet värre. Funderar en del på det. Tror inte att min depp/ångest är bestående. I rätt sammanhang mår jag riktigt bra och är en glad person. Men som sagt, jag vet inte vilket som skapar vad just nu. Längtar efter lite mindre människokontakt, även fast jag vet att jag är bra på det.

• loverboy37

Jag är deprimerad och har panikångest och jag har jobbat inom vården,snickare,svetsare och vaktmästare men jobbar nu 50% och är sjukskriven 50%

• Anonym (Sua)

Kul att höra vad ni jobbar med! Försöker själv komma på vad jag vill arbeta med, eller vad som passar mig som har ångestproblematik.

• Anonym (Sua)

Har ni berättat för er arbetsgivare om er problematik?

• Anonym (Bd)

Har adhd borderline utmattning panikångest... Två barn. På deltid då de blir lite mkt... En ny sambo som intr ens vet om alla diagnoser :o allt gick så fort. Jobbar 50-75% i hemtjänsten.

• Anonym (Jenny)

Jag har ångest, social fobi, högfungerande autism och har jobbat som lokalvårdare men är nu arbetslös. Söker jobb på 50% främst som lokalvårdare, har sjukersättning på 50%. Drömmer om att jobba med djur eller som författare. 

Svar på tråden Vad jobbar ni med som lider av ångest/depp