• Anonym (Sua)

Vad jobbar ni med som lider av ångest/depp

Vad jobbar ni med som lider av ångest/GAD/panikångest osv.

Här själv haft det i 12 års tid och jobbar inom Hotel branschen. Vilket jag hatar men min starka ångest hindrar mig från att byta jobb. Här försökt 2gng, fick fruktansvärd ångest.

• Svar på tråden Vad jobbar ni med som lider av ångest/depp
  • Anonym (socsekr)

Jag jobbar som socialsekreterare på 75%. Funkar jättebra för då har jag fokus på andra än min egen ångest....

• Anonym (Anna)

Jag har GAD och panikångest, har haft en depression som jag har tagit mig ur. Jag har jobbat som lärarvikarie i fyra år och studerar nu vid universitet för att bli gymnasielärare. För mig är det skönt att ha ett jobb där jag är fokuserad på andra människor och har många bollar i luften eftersom det hjälper mig att inte fastna i mitt eget huvud. Dessutom är det bra för mig att ha ett jobb där jag själv kan styra över min egen tid till viss del. Behöver jag gå ut ur klassrummet för att ta medicin och andas två minuter så kan jag göra det. 

• Kereza

Kundsupport. 
    Allt som har med KUNDER att göra, där man konstant ska ignorera sig själv till förmån för andra - som fan inte ens har vett att uppskatta det - gör en troligen deprimerad. Det känns lite som att man är hela världens jävla slagpåse, och själv är man en maskin som enbart finns till för att fixa DERAS jävla misstag - nämen OJ, HAR du skrivit på ett kontakt/ingått ett avtal/beställt en löpande service för pengar/köpt fel jävla pixel i ett spel/slängt telefonen i backen/ignorerat slut-datumet på din produkts garanti? Jamen SJÄLVKLART ska du ringa och skriva åt någon ANNAN då, för det vore väl FAN om du skulle förväntas ta ansvar för dina egna handlingar?

Jag HATAR "kunder" - det finns inget vidrigare - och mitt liv, min lön, mitt arbete, och hur jag behandlas i stort avgörs av en bunt självförhärligande jävla nollor som prompt måste skylla på ANDRA vad det än gäller.