• Myking1

Hjälp med Didriksson!

Hej,
    Jag ska köpa Didriksson regnställ till min 1 åriga son..
    Han har storlek 80-86 på kläder nu och är "normal" i kroppstyp kan man säga..
    Vad för storlek ska jag köpa till han?

Har hört att Didriksson har generösa storlekar men skulle vilja veta hur pass generösa.. Om vi säger storlek 80, är det då som 86/92?

Tacksam för svar! :)

• Svar på tråden Hjälp med Didriksson!
  • Duckan

Jag har haft mycket Didriksson till dottern genom alla år. Visst är de generösa men inte så mycket att jag har gått ner en storlek. Med tanke på att regnställ gott kan vara lite lösare i passformen skulle jag inte ta en mindre storlek.

• Judiths

Beror kanske lite på kroppsform också men till min dotter som är smalt byggd har vi i princip fått gå ner en storlek.

Hon är nu 3 år och 90 cm lång, har strlk 92 på det mesta men också en del 86. Hon har använt strlk 80 på Didriksson fram till nu och de funkar fortfarande även om byxorna börjar bli något korta. Vi har köpt 90 också och de är rätt stora men sitter i alla fall kvar på kroppen, det gjorde de inte för ett par månader sen.

• En PantherTant

Har barnet majoriteten av kläderna i storlek 80 ta storlek 80. Använder barnet mest storlek 86, ta 90.

• tulip79

Min son fick en didrikson stl 90 när han fyllde 1 år (oktober). Då hade han 86 i alla andra kläder. Han drunknade totalt i den. Vi fick byta till 80 o han kunde även ha den vintern efter! (Vid 1 år var han 82 cm o vid 2 år 92 cm).

• tulip79
    tulip79 skrev 2015-09-08 15:32:59 följande:

Min son fick en didrikson stl 90 när han fyllde 1 år (oktober). Då hade han 86 i alla andra kläder. Han drunknade totalt i den. Vi fick byta till 80 o han kunde även ha den vintern efter! (Vid 1 år var han 82 cm o vid 2 år 92 cm).

Han fick en vinteroverall!
  • fluu

Didrikson är stoooora, men ganska smala.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (Mami)

Vi köpte en didriksson overall i stl 90 till min 1 åriga dotter och den är jättestor! Vi sparar den till nästa år och köpte en i stl 80 istället fast av ett annat märke och den passar mycket bättre och även den är ganska stor.

Min flicka är 83cm lång och väger 11,1 kg.

• vipsan

Min dotter har för det mesta storlek 92 i kläder u och har på sin skaljacka från Didriksson som hon använt under sommar och höst storlek 80, den är absolut inte liten utan till och med uppvikt i ärmarna fortfarande. Vinteroverallen från förra året är även den i 80 och den kommer att passa även denna vinter. Så jag tycker nog att Didriksson storlekar är ganska väl tilltagna.

• hallonhopp

Jag hörde detta om stora överallt när jag köpte min dotter didrikssonoverall upplevde att de var helt normala i storlek och att när hon hade 92 kunde hon inte längre ha sin overall i 90. 

• Flickan och kråkan

Man får nog vara lite vaksam på olika modeller. Regnkläder vi har haft från didrikson har jag upplevt som normala i storleken. Vi har dock en vinteroverall i stl 90 som känns väldigt stor i storleken. Mycket större än det slaskeman-set vi har i samma storlek.

Svar på tråden Hjälp med Didriksson!