• Andersson.linda82

    Steriliserad... Nu IVF

    Hej

    Är det någon här som har erfarenhet av ivf efter att ni steriliserat er?

    Hur många försök innan gravida?

    Biverkningar av behandlingen?

    Andra tankar och erfarenheter ni vill dela med er av?

  • Svar på tråden Steriliserad... Nu IVF
  • Ellie

    Jag antar att det är du som steriliserat dig?
    Jag har bara erfarenhet där mannen är steriliserad, men det är goda chanser för graviditet såvida inget annat är fel. Jag har blivit gravid två gånger på första försöken.

  • Ellie
    Påven Johanna skrev 2015-09-08 13:18:59 följande:
    Är det privatfinansierade försök då?
    Är det viktigt? Jag kan tänka mig att man skulle få kostnadsfria försök om partnern inte har barn sedan tidigare. Det skulle vi fått, men valde att gå privat eftersom det var kortare väntan.
  • Påven Johanna
    Ellie skrev 2015-09-08 13:25:11 följande:
    Är det viktigt? Jag kan tänka mig att man skulle få kostnadsfria försök om partnern inte har barn sedan tidigare. Det skulle vi fått, men valde att gå privat eftersom det var kortare väntan.
    Viktigt? Nej, inte vad jag vet. Jag var nyfiken och ställde en fråga. Vill ts inte svara så kommer hon väl inte att göra det, förmodar jag. Är det viktigt att du får undersöka mina motiv för den fråga jag ställde?
  • Andersson.linda82

    Japp, jag som är steriliserad.

    Härligt att höra att det kan gå på första försöket :)

    Men gick ni igenom samma procedur med äggplock osv eller gjorde ni makeinsemination?


    Ellie skrev 2015-09-08 13:22:40 följande:

    Jag antar att det är du som steriliserat dig?

    Jag har bara erfarenhet där mannen är steriliserad, men det är goda chanser för graviditet såvida inget annat är fel. Jag har blivit gravid två gånger på första försöken.


  • Jag är bara jag
    Andersson.linda82 skrev 2015-09-08 14:28:31 följande:
    Japp, jag som är steriliserad.
    Härligt att höra att det kan gå på första försöket :)
    Men gick ni igenom samma procedur med äggplock osv eller gjorde ni makeinsemination?
    Det går ju inte göra insemination om kvinnan är steriliserad-det måste vara IVF.
  • Andersson.linda82

    Ja, det vet jag... Menar eftersom du bara hade erfarenhet av manlig sterilisering!


    Jag är bara jag skrev 2015-09-08 15:44:16 följande:

    Det går ju inte göra insemination om kvinnan är steriliserad-det måste vara IVF.


  • Ellie
    Påven Johanna skrev 2015-09-08 13:28:26 följande:
    Viktigt? Nej, inte vad jag vet. Jag var nyfiken och ställde en fråga. Vill ts inte svara så kommer hon väl inte att göra det, förmodar jag. Är det viktigt att du får undersöka mina motiv för den fråga jag ställde?
    Förlåt, jag var nog lite snabb att tycka din kommentar var onödig. Det finns så många som omedelbart hugger och tycker att "har man steriliserat sig skall man minsann inte få ångra sig, och i alla fall inte på skattebetalarnas kostnad" osv. Jag läste in lite mer i ditt inlägg än vad du faktiskt skrev.
  • Ellie
    Andersson.linda82 skrev 2015-09-08 14:28:31 följande:
    Japp, jag som är steriliserad.
    Härligt att höra att det kan gå på första försöket :)
    Men gick ni igenom samma procedur med äggplock osv eller gjorde ni makeinsemination?
    Ja, vi gjorde äggplock och plockade spermier ur makens testiklar. Det fungerar inte bra att inseminera utplockade spermier, så de gör alltid icsi.
  • Andersson.linda82

    Fick mellanblödning idag .... Typiskt.... Har aldrig haft det förut!! Bara det inte ställer till det nu?! Ngn annan som haft mellanblödning och vet ifall det har stor betydelse för behandlingen?

Svar på tråden Steriliserad... Nu IVF