• Anonym (yxa)

MEN SÅG DU VAD HEN GJORDE!

Häromdagen när jag var och handlade så fick jag hela tiden väja för folk som  gick två och två (eller mer) rakt mot mig och ingen av dem steg åt sidan utan jag fick kryssa mig fram. Efter ett tag tröttnade jag och bestämde mig för att gå rakt fram och låta andra ta ett kliv åt sidan och efter några sekunder är jag på kollisionskurs igen den här gången med två unga killar. Jag går rakt fram, de går rakt fram, ena killens axel dunsar HÅRT in i min axel. Jag fortsätter gå och bakom hör jag hur han gapar till sin kompis MEN SÅG DU VAD HEN GJORDE?! Vadå gjorde, jag gjorde ju samma som dem, dvs ingenting mer än att gå rakt fram. Är det nån sorts allmän regel att det alltid är JAG som ska gå åt sidan?!

• Svar på tråden MEN SÅG DU VAD HEN GJORDE!
  • Påven Johanna

Handla matkasse på nätet kan nog passa dig bra.

• Anonym (yxa)
    Påven Johanna skrev 2015-09-08 14:34:28 följande:

Handla matkasse på nätet kan nog passa dig bra.

Det passar väl bättre för alla de som klampar på rakt fram utan att se sig för?
  • Anonym (Lägre stående individ)

Du är en lägre stående människa. Utan att du vet det, utan att vi vet det. Undermedvetet är du inte en alfa, ingen ledare, ingen 1%-are.
    Du ska följa, inte leda.
    Du ska väja.

• Anonym (Fia)

Folk som går tillsammans i bredd med någon annan har kanske sitt fokus på annat håll och kliver därför på rakt fram utan att undvika den som går ensam. Sedan finns det såna som tror att världen snurrar kring dem. Som stannar precis när de klivit av rulltrappan utan en tanke på att andra kommer bakom dem. Folk som ställer kundvagnen mitt i vägen när de ska hämta något. Eller som träffar en bekant och ställer sig mitt i gången och pratar utan en tanke på att de försvårar för andra att passera. Vad gör man åt det? Det enklaste är att undvika dem även om det innebär att man får kryssa fram. Alternativet är att göra som du nu gjorde och stöta i andra. Men det väcker bara frustration både hos dig och andra. Så jag brukar tänka att det är inte värt att bli irriterad på. Jag väljer hellre att gå åt sidan än att bli sur och starta en konflikt. För det är inte värt det helt enkelt.

• Anonym (yxa)
    Anonym (Fia) skrev 2015-09-08 14:44:14 följande:

Folk som går tillsammans i bredd med någon annan har kanske sitt fokus på annat håll och kliver därför på rakt fram utan att undvika den som går ensam. Sedan finns det såna som tror att världen snurrar kring dem. Som stannar precis när de klivit av rulltrappan utan en tanke på att andra kommer bakom dem. Folk som ställer kundvagnen mitt i vägen när de ska hämta något. Eller som träffar en bekant och ställer sig mitt i gången och pratar utan en tanke på att de försvårar för andra att passera. Vad gör man åt det? Det enklaste är att undvika dem även om det innebär att man får kryssa fram. Alternativet är att göra som du nu gjorde och stöta i andra. Men det väcker bara frustration både hos dig och andra. Så jag brukar tänka att det är inte värt att bli irriterad på. Jag väljer hellre att gå åt sidan än att bli sur och starta en konflikt. För det är inte värt det helt enkelt.

Det är självklart inget jag kommer fortsätta med! Jag tycker det var mycket underligt att så otroligt många bara klampade på dock. 
  • Anonym (Fia)
    Anonym (yxa) skrev 2015-09-08 14:47:54 följande:

Det är självklart inget jag kommer fortsätta med! Jag tycker det var mycket underligt att så otroligt många bara klampade på dock. 

Håller med. Har också reagerat på det. Men som sagt, inget värt att lägga frustration och energi på. Men visst blir man fundersam och undrar hur de tänker.
  • Anonym (yxa)
    Anonym (Fia) skrev 2015-09-08 14:50:30 följande:
    Håller med. Har också reagerat på det. Men som sagt, inget värt att lägga frustration och energi på. Men visst blir man fundersam och undrar hur de tänker.
    jag är en liten tant som väger knappt 60 kilo tycker inte det är trevligt av ynglingar som är en 1.90 i strumplästen att klampa på i bredd.
  • metervara

Jag får alltid gå åt sidan och min teori är att det beror på min längd och min uppsyn. Jag är alltså kort och ser harmlös ut.

• sportpappa

Jag tycker det är mer intressant att reflektera över att någon säger "hen" när man oftast spontant drar till med han eller hon, men du kanske har ett väldigt androgynt utseende som gör det svårt att avgöra eller att ordet "hen" verkligen har fastnat hos vissa och blivit ett mer reflexmässigt använt ord.

Jag hade nog mer sagt "men såg du vad....öhhhh.........gjorde..." om jag blivit tveksam kring könet hos personen. Jag är dock inte särskilt positiv till ordet hen och använder det aldrig.

• Dixie
    Anonym (yxa) skrev 2015-09-08 14:57:40 följande:
    jag är en liten tant som väger knappt 60 kilo tycker inte det är trevligt av ynglingar som är en 1.90 i strumplästen att klampa på i bredd.
    de såg kanske inte dig där nere, om de nu var så mycket längre än tant! 
Svar på tråden MEN SÅG DU VAD HEN GJORDE!