• SmultronCupcake

Vattenpelare? Vinterkläder

Nu börjar det bli dags för att kolla upp vinterkläder till barnen.
    Har hittat en jacka som är 5000 vattenpelare (didriksson) och sen en från Lindex som har 10 000/7000 vattenpelare. 
    Om jag förstått de hela rätt så handlar det om hur mycket vatten den kan stå emot, ju högre desto bättre.

Hur många behövs det egentligen på vinterkläder för att barnen ska hålla sig torra? Den ena är 4 år och den andra är 2 år men ska ju klara sig på förskolan med utelek och även hemma

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-09-09 10:54
    www.lindex.com/se/barn/flick-92-122-cl/ytterplagg/7289420/FIX-Funktionsjacka/

lekmer.se/barnklader/ytterklader/vinterjackor/didriksons-jacka-izusa-amaranth

• Svar på tråden Vattenpelare? Vinterkläder
  • Eleonor01

Vattenpelare är viktigt där trycket är som störst. Äldre barn sitter oftare på knäna än rumpan exempelvis. Förstärkningar på de områdena är att föredra. Jag tycker personligen att pops vinteroverall är bäst. I något skulle läcka är det endast att reklamera så får man en ny. På så sätt vet msn att barnet alltid kommer att vara torrt. Det är en ren vetenskap detta m pelare. Sen kan man ha otur m sömmar etc. Kax är en overall som jag aldrig köper igen pga det

Svar på tråden Vattenpelare? Vinterkläder