Anonym (olycklig) skrev 2015-09-10 10:31:25 följande:
Förutsättningarna var från början omöjliga, men vi trodde att kärleken övervinner allt. Det höll inte.Två personer som älskar varandra så mycket, men det gick inte att skapa det liv som vi längtat efter så länge.
Jag lever, hon lever men vi har bara våra gemensamma minnen och drömmar kvar.
Hur orkar man?
Varför är du tillsammans med en kvinna du inte älskar?
Jag har själv varit med om något liknande. Jag var i startgroparna för att separera då jag träffade honom, och även fast vi aldrig hoppade över skaklarna, utan höll oss till vänskap, insåg jag hur det ska kännas på riktigt.
Jag separerade, han höll ihop med sin tjej, men verkade inte lycklig i relationen. Framför allt slog det verkligen gnistor mellan oss, men jag drog mig ur det. Det fanns anledningar till att ett förhållande oss emellan var problematiskt, men ingenting som inte går att överbrygga. Om båda vill.
Om han velat ha mig på riktigt hade han gjort sig fri.
Kanske ni båda, precis som han antagligen var, bara är förälskade i förälskelsen, eftersom ingen av er är villiga att ta risken?
Första regeln för att orka, är att sluta tänka på henne som ditt livs kärlek. Minns istället varför det inte gick och försök att acceptera det.