• Anonym (Hjälp)

Abort

Det är såhär att jag har blivit gravid. Testade föra v på torsdagen och det stod gravid 1-2v. Jag är 99%säker på att jag hade ägglossning den 21:e augusti så det tog sin nig då. Nu har jag fått tid till vul den 17:e. Vill ju göra aborten så snabbt som möjligt men problemet är att vi åker utomlands den 21:e sep i två veckor. Bm sa att det nog inte skulle vara några problem att göra den när jag kommer hem imed att jag är så tidig. Om jag räknar från ÄL så kommer jag att vara i v 6 när vi kommer hem. Vad tror ni? Vill helst göra en hemabort. Tacksam för svar. Vet ju att man räknar ifrån först mensens dag då lär jag vara i ca v 8.

• Svar på tråden Abort
  • Anonym (Hej)

Ju längre lillen får leva dess bättre. Låt alla barn leva är min tro och mitt tyckande om du frågar mig.

• Anonym (N)
    Anonym (Hej) skrev 2015-09-10 15:01:11 följande:

Ju längre lillen får leva dess bättre. Låt alla barn leva är min tro och mitt tyckande om du frågar mig.

Fast hon vill ju göra abort oavsett

Men du tycker man ska göra abort så sent som möjligt!?

TS

Dom flesta aborter innan v.10 brukar gå lika bra

Jag gjorde hemabort i v.6+4 (alltså ungefär 8 veckor efter min senaste mens)

Och de gick otroligt bra och smärtan var okej

Går aldrig att säga exakt hur de går för dig och om du är okej med att vänta lite så tror jag inte de påverkar nåt särskilt, de blir som de blir

Lycka till!
Svar på tråden Abort