• Engladmaja

Han har inte tid för mig, träningen går före.

Hej!

Jag behöver höra vad ni tycker. Har på senaste tiden börjat störa mig och irritera mig så mycket på min sambo/pojkvän. Jag är gravid o vi väntar vårat första barn tillsammans. Mitt första problem är att han tränar alldeles för mycket. 5 dagar i veckan är han borta i ca 2,5 timme med sina kompisar o tränar.. Resten av kvällarna spenderat vi utslagna i soffan med två olika middagar, då han gör sin egen mat (den ska innehålla si o så många gram fett protein kolhydrater osv..) i bästa fall ihop med en film. Jag tycker det är sååå tråkigt at vi aldrig kan laga en gemensam middag, eller bara hitta på nått helt annat ihop efter jobbet. Känns som mina dagar bara går ut på att vänta. Hans träningsfria dagar kommer han alltid med förslag som att storstäda eller storhandla eller mecka med bilen eller nått annat dötrist. I bästa fall får han för sig att vi kan dra till några kompisar o hänga med dom hela dagen.

Jag vill UMGÅS, ha lite kvalitetstid bara han o jag. Hitta på nått utöver det vanliga vardagstjaffset. Är det för mycket begärt tycker ni?

Har tagit upp detta med honom så många gånger men det hjälps inte. Han säger att han älskar mig o vill umgås med mig men att hans tid inte räcker till. Min frustration bara växer...

• Svar på tråden Han har inte tid för mig, träningen går före.
  • Anonym (Blubb)

Verkar som ni har olika intressen inte sugen på att hänga på på hans livsstil?

• Engladmaja

Vi älskar varandra, det tvivlar jag inte en sekund på. Han ringer mig ofta på dagarna

och är rent allmänt väldigt kärleksfull. Men det är liksom hans tid som jag upplever inte räcker till för oss två. Och när vi träffades levde jag också i träningsvärlden. Men på grund av ätstörningar så blev jag tvungen att lägga det åt sidan ett tag för att bli "frisk" i tänket.

• Anonym (Blubb)

Åh jasså

Vill du verkligen ha det såhär, kommer han ändra sig, vill du vänta tills han byter intresse

• Anonym (...)

Varför sitter du hemma och väntar på honom? Varför gör du inte något istället?

• Anonym (summasumarum)

Så du har förändrats, inte han. Och nu vill du att han också ska förändras, som du har gjort... Varför alls skaffa barn om du är så missnöjd med hur han lever sitt liv?

• Anonym (Träning)

Jag tycker att du borde låta grabben ha sin egentid. Han slösar det inte direkt på något ohälsosamt utan gör det troligtvis för att det är hans intresse. Vill du att han trappar ner på något som han tycker är roligt för dina egna behov? Det låter ju som att ni umgås all tid utöver hans träning.

Varför hittar inte du ett eget intresse som du kan sysselsätta dig med?

• Studentpappa
    Anonym (Träning) skrev 2015-09-10 19:03:36 följande:

Jag tycker att du borde låta grabben ha sin egentid. Han slösar det inte direkt på något ohälsosamt utan gör det troligtvis för att det är hans intresse. Vill du att han trappar ner på något som han tycker är roligt för dina egna behov? Det låter ju som att ni umgås all tid utöver hans träning.

Varför hittar inte du ett eget intresse som du kan sysselsätta dig med?

Jag vet inte hur ditt liv ser ut, men med jobb och snart en bebis har man inte tid att träna 5x2,5h per vecka speciellt om det sker kvällstid. Kliver han upp 03 är det säkert inga problem men det tvivlar jag på.

Säg åt honom att sluta prata bort en timme varje gång och träna tider som fungerar. Han måste kunna planera sin träning så den är klar på 1-1,5h, jag tränar själv mycket men anpassar det efter familjen.
    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Carolinaap96

saken är den så som du beskriver, att han måste ändra på sig om han vill ha en relation som håller och även på det vara en bra pappa. Om han jobbar, och sen tränar några timmar om dagen kommer han aldrig träffa sitt barn och inte dog heller, för du kommer med största sannolikhet sova så fort bebisen sover. Det är fruktansvärt jobbigt att vara i en sådan relation, jag vet. Min sambo har haft tidskrävande intressen, men fick ge upp det när vår son kom till världen. Ibland, väldigt sällan finns det tid för honom att göra det han vill. Och med han yrke, gör att han för tillfället knappt är hemma mer än när han ska sova. Det påverkar både mig och sonen.

Jag tycker att du ska be honom att träna mindre tid eller färre dagar om han nu måste träna. Ett barn tar mycket tid och du ska inte behöva vara själv hela tiden med bebisen.

Middagen kommer nog ändras med tiden, för jag tvivlar på att ni båda kommer orka stå och laga två eller till och med tre middagar i framtiden. ????

• Anonym (m)

låter som om han tycker att han lever singelliv: jobba, hänga med polarna, träna. Ja och så kanske lite tid för dig och barnet. Ska nog mycket till för att han ska inse och ändra sin prioritering

Svar på tråden Han har inte tid för mig, träningen går före.