• jojje 79

Toddlr barnapp

Tänkte fråga om det är fler av er som provat appen Toddlr (www.toddlr.se) ?

Jag har senaste tiden fått ett par inbjudning att följa vänner och bekantas barn. Känns som ett Instagram fast för barnbilder. Man kan följa barnets utveckling i text och bild. Ganska kul.

Kan man lita på det eller skall man vara orolig att bilderna kan hamna i orätta händer?

Kram

• Svar på tråden Toddlr barnapp
  • Maddi

Självklart om man lägger ut bilder så kan alltid någon komma åt dom.

• Lars S
    Började använda Toddlr för några veckor sen.

Vän av ordning så kollade jag igenom deras avtalsvillkor och du behåller alla rättigheter till bilderna. Rent tekniskt så innebär väl alla molntjänster nån form av risk, men jag upplever det som tryggare och mer "stängt" än exempelvis instagram och facebook.

Så smidigt att dels ha barnbilderna samlade på ett ställe och dels kunna posta dem till de i familjen och närmaste vännerna som följer vårt barn i Toddlr.

Dock verkar appen ny, så den beter sig ibland lite konstigt.

• Hannabilir

Toddlr är det absolut tryggaste forumet att dela bilder i - hela poängen är att det är ett privat och tryggt forum där du måste skicka en inbjudan till de specifika vänner du vill dela med dig av barnbilder och annat till.

Det är som ett whatsapp fast i ett roligt instagram liknande format plus att det finns informations texter för både gravida och barn.

Svar på tråden Toddlr barnapp