bilhandlare ljög
Hej!
Söker lite råd.
Köpte en bil från en bilhandlare som pratade varmt om att bilen jag köpte hade man bytt kamrem på. Det stod med stora bokstäver i annonsen att vid xxxxx mil hade detta bytts.
Jag hade strul med bilen från dag 1. Var till bilhandlaren många gånger för olika saker.
Tillslut ledsnade jag på bilen som inte var pålitlig och bara fortsatte att gå sönder. Nya köparen ville kontrollera med verkstaden som stämplat i boken att kamremmen blivit bytt. Det visade sig att verkstaden hade inte utfört det arbetet på bilen. Dvs bilhandlaren ljög.
Jag kontaktade bilhandlaren som nonchalant sa att vad spelade det för roll, jag hade ju varit nöjd med bilen?! Säljaren bad mig skicka en bild på serviceboken vilket jag gjorde. Sedan dess är han omöjlig att få tag på.
Jag köpte bilen för ca 80k och fick sälja den med brakförlust för 34k pga en massa fel som säljaren intygade mig skulle gå på garantin om ngt hände (men sen inte gjorde det).
Ngn som har ngt råd om vart jag ska vända mig? Ska jag bara lägga ner? Eller kämpa för ngn slags ersättning för kamremmen som var ren lögn?